Cacchione, Trix

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Cacchione
Vorname
Trix
Name
Cacchione, Trix

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 10 von 70
Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Den Körper lesen, um den Geist zu verstehen: Experimentieren mit nicht-sprachlichen Organismen

2022-05-14, Cacchione, Trix

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Branching and working memory: A cross-linguistic approach

2022, Amici, Frederica, Sanchez-Amaro, Alejandro, Cacchione, Trix, Schwieter, John W., Wen, Zhisheng

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Intuitive Erklärungsmuster im naturwissenschaftlichen Unterricht

2021-03, Sowula, Jakub, Cacchione, Trix, Tempelmann, Sebastian

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Intuitive Didaktik? Der Gebrauch intuitiver Erklärungsmuster in der naturwissenschaftlichen Unterrichtssprache von Lehrpersonen

2021, Tempelmann, Sebastian, Cacchione, Trix, Franz, Ute, Giest, Hartmut, Haltenberger, Melanie, Hartinger, Andreas, Kantreiter, Julia, Michalik, Kerstin

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Der Wasserkreislauf und das Klima - Präkonzepte von Primarschüler:innen

2022-03-10, Dubach, Josua, Probst, Matthias, Schelleis, Natalie, Cacchione, Trix, Martarelli, Corinna S., Tempelmann, Sebastian

Lade...
Vorschaubild
Publikation

Unzugängliche Welten für das erfahrungsbasierte Lernen erschließen. Immersive virtuelle Realität im naturwissenschaftlichen Sachunterricht

2022, Dubach, Josua, Schelleis, Natalie, Bölsterli, Katrin, Cacchione, Trix, Martarelli, Corinna S., Probst, Matthias, Tempelmann, Sebastian, Becher, Andrea, Blumberg, Eva, Goll, Thomas, Michalik, Kerstin, Tenberge, Claudia

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

The prioritization of visuo-spatial associations during mental imagery

2021-01-06, Umar, Hafidah, Mast, Fred W, Cacchione, Trix, Martarelli, Corinna S.

While previous research has shown that during mental imagery participants look back to areas visited during encoding it is unclear what happens when information presented during encoding is incongruent. To investigate this research question, we presented 30 participants with incongruent audio-visual associations (e.g. the image of a car paired with the sound of a cat) and later asked them to create a congruent mental representation based on the auditory cue (e.g. to create a mental representation of a cat while hearing the sound of a cat). The results revealed that participants spent more time in the areas where they previously saw the object and that incongruent audio-visual information during encoding did not appear to interfere with the generation and maintenance of mental images. This finding suggests that eye movements can be flexibly employed during mental imagery depending on the demands of the task.

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Children and adults don’t think they are free: A skeptical look at agent causationism

2022, Huber, Lukas S., Reuter, Kevin, Cacchione, Trix, Willemsen, Pascale, Wiegmann, Alex

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Learning science with virtual reality: effects of its interactive and immersive features

2022, Schelleis, Natalie, Dubach, Josua, Cacchione, Trix, Tempelmann, Sebastian, Martarelli, Corinna S.

Vorschaubild nicht verfügbar
Publikation

Der Nutzen von virtueller Realität (VR) beim Lernen über unzugängliche mikro- und makrokosmische Strukturen im naturwissenschaftlichen Grundschulunterricht

2021, Tempelmann, Sebastian, Martarelli, Corinna S., Schelleis, Natalie, Cacchione, Trix