Dannecker, Achim

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Dannecker
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Achim
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Dannecker, Achim

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  • Publikation
    Preparing management science students for the digitalization era
    (IATED, 2019) Dannecker, Achim; Telesko, Rainer; Knechtli, Hanspeter; Gómez Chova, Luis; López Martínez, A.; Candel Torres, Ignacio [in: EDULEARN19. Conference Proceedings]
    One of the big challenges today are innovative teaching concepts for business students in the area of digitalization. At the beginning of their study, students mostly understand only the basics of IT mainly related to their private (mobile) environment and not real business scenarios such as data management, outsourcing and/or business process management.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Teaching each semester 12 classes with 7 lectures in a case study and flipped classroom setting
    (2019) Dannecker, Achim; Gómez Chova, Luis; López Martínez, A.; Candel Torres, Ignacio [in: ICERI 2019. 12th International Conference of Education, Research and Innovation. Conference proceedings]
    The objective of the paper is to outline how the switch from a classical ex-cathedra teaching of the topics business process management and project management in two different and separated courses to an integrated case study based and flipped classroom format changed the perception of the students as well as the outcome in learning and exam result. This paper will also show, how the course was evaluated by more than 300 students and what is important due to lecture performance and dean alignment. It has shown, that the lectures must commit to the set-up as well as the dean, otherwise parts of the students are more likely to engage less in the course. In addition, it is also shown, how the knowledge exchange between the lectures was done and what the experiences were in trying to teach “the same way” amongst the different teachers and classes with the same learning objectives and at the end the same exam, based on more than 50 peer visits of lecture.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Das Differenzierungspotential eines mehrdimensionalen Kriterienkataloges zur Bewertung von Onlineshops: Eine empirische Untersuchung in einem Schweizer Portal
    (Universitätsverlag, 2010) Dannecker, Achim; Quade, Michael H. [in: E-Commerce und E-Business. Multikonferenz Wirtschaftsinformatik 2010. MKWI 2010]
    In dieser Arbeit wird ein Portal untersucht, das Onlineshops in der Schweiz auflistet, und diese durch Nutzer des Portals bewerten lässt. Aus dem methodischen Vorgehen der Analyse wird darüber hinaus eine Vorgehensweise entwickelt, die aufzeigt, wie die Qualität (Redundanz vs. Differenzierung) eines Kriterienkatalogs mittels einer explorativen Faktorenanalyse untersucht werden kann. Diese Arbeit ist wie folgt aufgebaut: Im zweiten Kapitel wird der aktuelle Stand der Forschung aufgezeigt. Es wird dargestellt, in welchem Kontext und mit welchem Nutzen Bewertungen ermöglicht und angeboten werden. Weiter werden Seiten im Internet aufgelistet, die Bewertungsfunktionalitäten in unterschiedlichen. Bereichen anbieten. Im dritten Kapitel wird das methodische Vorgehen bei der Extraktion der Daten, deren Aufbereitung für die anschließenden explorativen Faktorenanalyse aufgezeigt. Im vierten Kapitel werden die Ergebnisse der explorativen Faktorenanalyse besprochen. Den Abschluss bildet eine Diskussion über Handlungsoptionen für zukünftige Entwicklungen von Bewertungsplattformen.
    04B - Beitrag Konferenzschrift