Holistic assessment through a digital portfolio exemplified by vocal development in adolescence

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
18.07.2022
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
06 - Präsentation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Online
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
There are several hurdles to overcome during adolescent voice change that affect self-concept and self-efficacy and go beyond feedback on singing performance or ear training. In the presentation, two examples of singing lessons will be outlined, following the concept of ‘possible selves’ (Markus & Nurius, 1986) that Freer (2015) proposes for working with boys during voice change. The two modules are part of a learning environment based on the narrative of a city that students inhabit, explore, and take ownership of through their learning activities with an avatar, with the city itself evolving as more modules are developed.
Schlagwörter
Assessment, Application, Music education
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
35th ISME World Conference 2022
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
17.07.2022
Enddatum der Konferenz
22.07.2022
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
BÄCHLIN, Elina und Gabriel IMTHURN, 2022. Holistic assessment through a digital portfolio exemplified by vocal development in adolescence. 35th ISME World Conference 2022. Online. 18 Juli 2022. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33766