Hybrid conversational AI for intelligent tutoring systems

Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Fill, Hans-Georg
Gerber, Aurona
Lenat, Dough
Stolle, Reinhard
Harmelen, Frank van
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the AAAI 2021 Spring Symposium on Combining Machine Learning and Knowledge Engineering (AAAI-MAKE 2021)
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Sun SITE, Informatik V, RWTH Aachen
Verlagsort / Veranstaltungsort
Aachen
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
We present an approach to improve individual and self-regulated learning in group assignments. We focus on supporting individual reflection by providing feedback through a conversational system. Our approach leverages machine learning techniques to recognize concepts in student utterances and combines them with knowledge representation to infer the student’s understanding of an assignment’s cognitive requirements. The conversational agent conducts end-to-end conversations with the students and prompts them to reflect and improve their understanding of an assignment. The conversational agent not only triggers reflection but also encourages explanations for partial solutions.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
AAAI 2021 Spring Symposium on Combining Machine Learning and Knowledge Engineering (AAAI-MAKE 2021)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
22.03.2021
Enddatum der Konferenz
24.03.2021
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Diamond
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
PANDE, Charuta, Hans Friedrich WITSCHEL, Andreas MARTIN und Devid MONTECCHIARI, 2021. Hybrid conversational AI for intelligent tutoring systems. In: Andreas MARTIN, Knut HINKELMANN, Hans-Georg FILL, Aurona GERBER, Dough LENAT, Reinhard STOLLE und Frank van HARMELEN (Hrsg.), Proceedings of the AAAI 2021 Spring Symposium on Combining Machine Learning and Knowledge Engineering (AAAI-MAKE 2021). Aachen: Sun SITE, Informatik V, RWTH Aachen. 2021. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6988