An exploratory study of academic writing literacy and research skills of graduate business students

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Perspectives in Applied Academic Practice
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
8
Ausgabe / Nummer
1
Seiten / Dauer
22-29
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Edinburgh Napier University
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The paper investigates the state of academic writing literacy and research skills of graduate business program students based on an evaluation of assessment rubric evaluations. Results indicate that grad-uate business program students have sufficient general writing skills, but struggle when applying these to academic writing for a specific discipline. Results also show that students have significant deficien-cies when it comes to research skills. This paper discusses the implications of these outcomes and proposes a number of recommendations for program managers.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2051-9788
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Diamond
Lizenz
'https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/'
Zitation
NIKOULINA, Anya, 2020. An exploratory study of academic writing literacy and research skills of graduate business students. Journal of Perspectives in Applied Academic Practice. 2020. Bd. 8, Nr. 1, S. 22–29. DOI 10.14297/jpaap.v8i1.410. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-6430