Business atudents invest their time in complex and challenging process digitalization tasks instead of preparing for the exam

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2023
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
EDULEARN23. Conference proceedings
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
8461-8467
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
IATED
Verlagsort / Veranstaltungsort
Valencia
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
One of the big challenges today are innovative teaching concepts for business students in the area of digitalization. At the beginning of their study, students mostly know only basics of IT mainly related to their private (mobile) environment and not real business scenarios such as business process management or workflow management. The objective of this paper is to outline how students invest relevant in for the final grade relevant parts, that means into the evaluated group work and final exam. Students invest the same amount of time into challenging group works that count only 30% of the final grade than into the final examination that counts more (70%). It is also reflected in the evaluation that working on complex group work is the most exciting part within an innovative teaching concept for business students in the area of business process and project management.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
Projekt
Veranstaltung
EDULEARN23. 15th International Conference on Education and New Learning Technologies
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-84-09-52151-7
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Closed
Lizenz
Zitation
DANNECKER, Achim, 2023. Business atudents invest their time in complex and challenging process digitalization tasks instead of preparing for the exam. In: EDULEARN23. Conference proceedings. Valencia: IATED. 2023. S. 8461–8467. ISBN 978-84-09-52151-7. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/43425