A systematic, inquiry-based 7-Step Virtual Worlds Teacher Training

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
10/2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
E-Learning and Digital Media
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
12
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1-28
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
SAGE
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Eighteen special education teachers explored one prominent example of three-dimensional virtual worlds, namely Second Life. This study aimed to (a) determine their perception of the effectiveness of a systematic 7-Step Virtual Worlds Teacher Training workshop in terms of enabling them to make informed decisions about the usability of virtual worlds for students with social skills challenges and (b) determine whether there was a teacher change of attitude resulting from engagement in this systematic workshop. The seven steps are described in detail. The teachers’ change of attitude was statistically significant with a large effect size. The teachers’ feedback on the effectiveness of the training program resulted in 14 practical guidelines, which informed the revised 4-Step VirtualWorlds Teacher Training model that can be used both in general and special education with minor adjustments depending on the teacher and student population.
Schlagwörter
Second Life, special education, teacher training, three-dimensional virtual learning environment, virtual world
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
2042-7530
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
NUSSLI, Natalie und Kevin OH, 2016. A systematic, inquiry-based 7-Step Virtual Worlds Teacher Training. E-Learning and Digital Media. Oktober 2016. Bd. 12, S. 1–28. DOI 10.1177/2042753016672900. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23385