Thinking outside the box. De-structuring continuing and higher education

Lade...
Vorschaubild
Autor:innen
Eugster, Balthasar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2019
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Heikkinen, Anja
Pätäri, Jenni
Molzberger, Gabriele
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Disciplinary Struggles in Education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
135-154
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Tampere University Press
Verlagsort / Veranstaltungsort
Tampere
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
While universities are strongly embedded in a history of disciplinary structures, both institutionally (faculties, institutes or schools) and scientifically (“septem artes liberales”, study programmes), Continuing Education and Training (CET) within higher education (HE) can break up this disciplinary view and open new perspectives between the academic and the professional world. In this article, we explore the structural, disciplinary and historical boundaries of HE and CET and how both can come to systematic, constructive relations. Subsequently, we adopt a more pedagogical perspective and focus on CET that is provided within the institutional structures of HE.
Schlagwörter
Higher Education, Continuing Education, education system
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-952-359-003-8
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
WEIL, Markus und Balthasar EUGSTER, 2019. Thinking outside the box. De-structuring continuing and higher education. In: Anja HEIKKINEN, Jenni PÄTÄRI und Gabriele MOLZBERGER (Hrsg.), Disciplinary Struggles in Education. Tampere: Tampere University Press. 2019. S. 135–154. ISBN 978-952-359-003-8. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-1989