The Participatory Electronic Product Catalog: Supporting Customer Collaboration in E-Commerce Applications

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Autor:innen
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2000
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Electronic Markets Journal
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2000
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
229-236
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
As increasing numbers of consumers use the Internet as a geographically and temporally distributed interactive, multimedia platform to conduct business, new strategic considerations dictate that E-Commerce Applications afford coordination and collaboration mechanisms. These coordination mechanisms are vital to leverage subgroup preferences and exploit the intelligence embedded in prior transaction histories and experiences. To provide such vital pathways, systems must support the notion of Virtual Communities of Buyers as they cultivate the process of a collective awareness. Virtual Communities of Buyers and Seller Offerings can be merged in a single locus, the electronic product catalog (EPC). To coordinate the buyers, the EPC can usefully be extended as a Participatory Product Catalog (PEP) - which combines aspects of product information and community building into a common approach for a modern business medium.
Schlagwörter
E-Business, E-Commerce
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra, 2000. The Participatory Electronic Product Catalog: Supporting Customer Collaboration in E-Commerce Applications. Electronic Markets Journal. 2000. Bd. 2000, S. 229–236. DOI 10.26041/fhnw-2941. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2941