Online Communities in the Digital Economy

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Autor:innen
Lechner, Ulrike
Nonnecke, Blair
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2005
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 38th HICSS Conference
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Hawaii
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Some years ago, Online Communities were considered one of the most promising innovations resulting from the Internet revolution. Community building and communitydevelopment were proclaimed as key success factors for the digital enterprise. As a result, Internet ventures tried to artificially build and foster Online Communities indifferent forms ? as part of online shops, portal sites or B2B platforms, or as design, relationship or gaming communities. At the same time research was mainlyrelated to topics such as how to build a community and how to gain critical mass and market shares as soon as possible.
Schlagwörter
E-Business, Virtual Communities
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
38th HICSS Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
LECHNER, Ulrike, Blair NONNECKE und Petra SCHUBERT, 2005. Online Communities in the Digital Economy. In: Proceedings of the 38th HICSS Conference. Hawaii. 2005. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2949