Auflistung nach Autor/Autorin "Zahn, Carmen"
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A psychological Study of Team Effectiveness and Leadership in Scrum Teams
Maigatter, Anne (2015)11 - Studentische Arbeit -
aWall: A Socio-Cognitive Tool for Agile Team Collaboration using Large Multi-Touch Wall Systems
Kropp, Martin; Mateescu, Magdalena; Burkhard, Roger; Zahn, Carmen; Vischi, Dario (2015)ITS' 15 Proceedings of the 2015 International Conference on Interactive Tabletops & Surfaces (ITS 2015)Agile methods emphasize highly interactive and close collaboration within teams and among stakeholders. Due to still missing adequate digital tools, agile teams use mostly physical artefacts like wallboards and story cards. ...04B - Beitrag Konferenzschrift -
aWall: A Socio-Cognitive Tool for Agile Team Collaboration using Large Multi-Touch Wall Systems
Kropp, Martin; Mateescu, Magdalena; Burkhard, Roger; Zahn, Carmen; Vischi, Dario (2015)ITS' 15 Proceedings of the 2015 International Conference on Interactive Tabletops & SurfacesAgile methods emphasize highly interactive and close collaboration within teams and among stakeholders. Due to still missing adequate digital tools, agile teams use mostly physical artefacts like wallboards and story cards. ...04B - Beitrag Konferenzschrift -
aWall: Agile Collaboration using Large Digital Multi-Touch Cardwalls
Anslow, Craig; Burkhard, Roger; Kropp, Martin; Mateescu, Magdalena; Vischi, Dario; Zahn, Carmen (2016-12)IMVS Fokus ReportDespite the availability of many digital agile board tools, most co-located agile software teams still use physical cardboards for their daily standup meetings. This is due to the fact that existing digital agile boards ...01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin -
Bearbeitung kollaborativer Designaufgaben an einem interaktiven Multitouch-Tisch: Eine Studie zur Qualität dyadischer Zusammenarbeit
Kruseman, Caroline (2017-03-10)Es wurde theorie- und empiriebasiert ein Erhebungsinstrument erarbeitet, um Aspekte der Qualität der Zusammenarbeit bei Dyaden in der Bearbeitung einer komplexen Designaufgabe (architectual design) an einem Multitouch-Tisch ...11 - Studentische Arbeit -
Coding and Counting- Frequency Analysis for Group Interaction
Rack, Oliver; Zahn, Carmen; Mateescu, Magdalena (2018)The Cambridge Handbook of Group Interaction AnalysisThe basic idea of this chapter is to provide an introduction to the design and conduct of frequency analysis for group research. Frequency analysis has been commonly used for decades in several disciplines and fields of ...04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift -
Collaboration on large interactive displays: a systematic review
Zahn, Carmen; Mateescu, Magdalena; Pimmer, Christoph; Klinkhammer, Daniel; Reiterer, Harald (2019)Human–Computer InteractionLarge Interactive Displays (LIDs), such as tabletops or interactive walls, are promising innovations, which are increasingly used to support co-located collaboration. Yet the current evidence base on the impact of LID use ...01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin -
Collaborative video creation as an educational concept for developing knowledge and changing attitudes in relation to societal topics
Zahn, Carmen (2013-03-15)04B - Beitrag Konferenzschrift -
Create Video Games to Promote Well-Being of Elderly People – A Practice-Driven Guideline
Soldati, Marco; Zahn, Carmen; Bildibay, Doruk; Iseli, Tabea; Leisner, David; Niederhauser, Mario (2020-07-10)Human Aspects of IT for the Aged Population : Healthy and Active Aging. HCII 2020This paper presents a selection of game design concepts to promote social interaction between older people and players from other generations. Hardware-related interaction channels, game mechanics and game content can be ...04B - Beitrag Konferenzschrift -
Der Einfluss von interaktiven Lernvideos im Physikunterricht der Sekundarstufe II auf Lernerfolg und Interesse
Leisner, David (2020-01-13)Bildungsinstitutionen haben sich in Zeiten des raschen digitalen Wandels insbesondere interaktive Videos zur Unterstützung des effektiven Lernens zunutze gemacht. Folglich ist eine systematische Analyse, wie interaktive ...11 - Studentische Arbeit -
Developing a New Method for Investigating Learning Behavior in Learning with Interactive Videos using Log Files
Niederhauser, Mario (2021-01-18)Learning videos are a promising opportunity to enable remote learning and enjoy a worldwide increasing popularity. However, due to the remote setting it is difficult to examine students’ learning behavior. Previous research ...11 - Studentische Arbeit -
Die digitale Transformation in die Arbeitswelt 4.0
Peter, Marc K.; Kraft, Corin; Ruf, Alessia; Zahn, Carmen (2020)Sonderband Zukunft der Arbeit04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift -
Die Entwicklung von sozialer Innovation in digitalen Communities durch das Teilen von Wissen
Wyss, Marc Philipp (2021-01-18)In dieser Arbeit wird untersucht, wie soziale Innovation durch das Teilen von Wissen in digitalen Communities entwickelt werden kann. Gerade in Zeiten des gesellschaftlichen Wandels und der digitalen Transformation sind ...11 - Studentische Arbeit -
Die sonstige Mitarbeit - Kriterien, Chancen und Risiken eines fairen und praktikablen Bewertungssystems der sonstigen Mitarbeit der Schülerinnen und Schüler auf der Sekundarstufe II
Zoppi, Francesco (2013)11 - Studentische Arbeit -
Digital Design and Learning: Cognitive-Constructivist Perspectives on Individual and Group Knowledge Processes in Design Problem Solving
Zahn, Carmen (2017)The Psychology of Digital Learning: Constructing, Exchanging and Acquiring Knowledge with Digital Media04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift -
Digital Media in the Classroom. A study on how to improve guidance for successful collaboration and learning in student teams
Zahn, Carmen; Krauskopf, Karsten; Hesse, Friedrich W.; Pea, Roy (2014-02-13)Digital Literacies in Education: Creative, Innovative and Multimodal Approaches04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift -
Digital video tools to support conceptual understanding and creative learning in individuals and groups
Ruf, Alessia; Zahn, Carmen (2019-08-23)06 - Präsentation -
Digitale Medien für Schulklassenbesuche im Museum
Zahn, CarmenIm Projekt wird am Beispiel eines Ausstellungskonzepts für Digitale Kulturen untersucht, wie Schulklassenbesuche durch digitale Medien wie interaktive Tische (multitouch-tabletops) und mobile Geräte (z.B. iPads) im Rahmen ...00 - Projekt -
Digitale Medien in der Ausbildung von Kundenbegleiter/innen bei der SBB
Fischer, Philipp (2021-01-18)Durch die Digitalisierung gewinnt das Lernen mit digitalen Medien auch in der betrieblichen Aus- und Weiterbildung an Bedeutung. Daher hat die vorliegende Masterarbeit zum Ziel, den aktuellen Einsatz und die Gestaltung von ...11 - Studentische Arbeit -