Auflistung nach Autor/Autorin "Grob, Regula"
Anzeige der Einträge 1-20 von 34
-
Advantages and challenges of formative peer-assessment in inquiry-based education at primary school level
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Labudde, Peter (2016)Eapril 2015 proceedings, Annual conference in Belval/Luxembourg 201504B - Beitrag Konferenzschrift -
Analysing formal formative assessment activities in the context of inquiry at primary and upper secondary school in Switzerland
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Labudde, Peter (2019-10)International Journal of Science Education01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin -
Assess inquiry in science, technology and mathematics education
Grob, Regula; Labudde, Peter (2016)06 - Präsentation -
Assess Inquiry in Science, Technology and Mathematics Education ASSIST-ME
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Beerenwinkel, Anne; Haselhofer, Manuel; Stübi, Claudia; Tsivitanidou, OliaDem EU-Projekt ASSIST-ME (http://www.assistme.ku.dk) gehören zehn Partnerinstitutionen aus acht Ländern an, die Gesamtleitung liegt bei der Universität Kopenhagen. Inhaltlich geht es um die formative und summative ...00 - Projekt -
"ASSIST-ME" - Assess Inquiry in Science, Technology and Mathematics Education
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Labudde, Peter (2013)06 - Präsentation -
"ASSIST-ME": Schülerbeurteilung beim forschend-entdeckenden Lernen in Naturwissenschafts- und Technikunterricht und in der Mathematik
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Labudde, Peter (2013)06 - Präsentation -
Description of the ASSIST-ME assessment methods and competences (ASSIST-ME Deliverable D4.7)
Grob, Regula; Beerenwinkel, Anne; Haselhofer, Manuel; Holmeier, Monika; Stübi, Claudia; Tsivitanidou, Olia; Labudde, Peter (2014)05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht -
Developing and implementing methods for formative assessment in inquiry-based education
Grob, Regula; Labudde, Peter (2014)06 - Präsentation -
Diagnose und Feedback durch die Lehrperson im Rahmen "formativen Assessments"
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Schaffter, Heli; Labudde, Peter (2016-09-07)06 - Präsentation -
Diagnose und Feedback durch die Lehrperson im Rahmen „formativen Assessments“ – am Beispiel von schriftlicher Beurteilung
Holmeier, Monika; Grob, Regula; Schaffter, Heli; Labudde, Peter (2017)Implementation fachdidaktischer Innovation im Spiegel von Forschung und Praxis04A - Beitrag Sammelband -
Formativ beurteilen - Ideen und Beispiele
Grob, Regula; von Arx, Matthias; Labudde, Peter (2015)06 - Präsentation -
formativ beurteilen im MINT-Unterricht
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Labudde, Peter (2015)Schulblatt Aargau/Solothurn01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung -
Formative assessment for inquiry learning
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Labudde, Peter (2015)06 - Präsentation -
Formative Assessment in Inquiry-Based Science Education
Grob, Regula; Labudde, Peter (2015)06 - Präsentation -
Formative Assessment in Inquiry-Based Science Education
Grob, Regula; Stübi, Claudia; Labudde, Peter (2015)06 - Präsentation -
Formative assessment methods for inquiry learning
Grob, Regula (2016)Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future, Part 11: Evaluation and assessment of student learning and development04B - Beitrag Konferenzschrift -
Formative Assessment to Support Students’ Competences in Inquiry-Based Science Education
Holmeier, Monika; Grob, Regula; Labudde, Peter (2017)Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin -
"Formative Assessment" beim forschend-entdeckenden Lernen
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Labudde, Peter (2016-06-06)06 - Präsentation -
"Formative assessment" im Unterricht aus der Sicht von Lehrpersonen
Grob, Regula; Holmeier, Monika; Labudde, Peter (2016)Authenzität und Lernen - das Fach in der Fachdidaktik04B - Beitrag Konferenzschrift -
Formative Beurteilung beim forschend-entdeckenden Lernen
Grob, Regula; Frey, Andrea Claudia; Stübi, Claudia (2015)06 - Präsentation