Anzeige der Einträge 1-17 von 17

    • An Experiment on Recommender Systems for SME Online Shops 

      Stormer, Henrik; Werro, Nicolas; Risch, Daniel (2006)
      Proceedings of the 7th International We-B (Working for E-Business) Conference
      Recommender systems are often used in electronic shops in order to suggest similar or related products, potentially interesting products for a given customer or a set of products for a marketing campaign. Most recommender ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Brachliegende Kundendaten im E-Commerce 

      Risch, Daniel (2007)
      Marketing & Kommunikation
      Nie zuvor wurde so viel Umsatz in E-Shops generiert und so viel Geld für das Online-Marketing ausgegeben. Doch inwieweit werden die CRM-Potenzialedes Internets heute bereits genutzt? Eine aktuelle Studie gibt Einblick in ...
      01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
    • Checkliste für den Datenschutz im E-Commerce 

      Kummer, Mathias; Leimstoll, Uwe; Risch, Daniel (2006)
      Informatikrecht in der Praxis: Recht und Praxis rund um den Einsatz von Informatik- und Kommunikationsmitteln
      Bei der Personalisierung ging es ursprünglich um die Gestaltung der Benutzeroberfläche von Informationssystemen, also um das, was der Benutzer eines Programms am Bildschirm sieht. Wenn der einzelne Benutzer die Möglichkeit ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Classification of Personalization Functions for E-Commerce Applications 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (2006)
      CollECTeR 2006 Workshop Conference Proceedings
      Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Customer Profiles, Personalization and Privacy. 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra (2005)
      Proceedings of CollECTeR Europe 2005
      "CRM has become a buzzword in almost every company and organization during the last few years. The approach of a customer-centred view is neither new nor supremely innovative. What is it that makes managers and scientists ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Fallstudie MTF Micomp: Integration mittels Sell-Side-Lösung (io-market AG) 

      Risch, Daniel (2006)
      Prozessexzellenz mit Business Software
      Die MTF Micomp AG ist Teil eines der führenden Systemhäuser der Schweiz. Neben der Implementierung und dem Unterhalt von umfassenden Informatiklösungen verkauft das Unternehmen ein breites Sortiment in IT-Produkten. Um die ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Fallstudie Schweizerische Bundesbahnen 

      Risch, Daniel (2004)
      E-Business mit betriebswirtschaftlicher Standardsoftware: Einsatz von Business Software in der Praxis
      Die Schweizerischen Bundesbahnen (SBB) sind das grösste Reise- und Transportunternehmen der Schweiz. Rund 320 Millionen Fahrgäste nutzen jährlich die Bahn. Viele von ihnen profitieren von einer Jahresfahrkarte ? dem ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Fresh & Frozen Food: B2B-Integration in der Lebensmittelbranche (Inspirion AG) 

      Risch, Daniel (2005)
      Integrierte Geschäftsprozesse mit Business Software
      Als Zwischenhändler von hochwertigen Convenience- und Tiefkühl-Produkten in der Lebensmittelbranche beliefert Fresh & Frozen Food unter anderem die grossen Schweizer Detailhandelshäuser. Damit täglich die gewünschten ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Kundenprofile im E-Commerce 

      Risch, Daniel (2007)
      Das Internet bietet besondere Eigenschaften, die den elektronischen Absatzkanal für die direkte, personalisierte Kundenansprache prädestinieren: Kein anderes Medium ermöglicht eine so einfache, schnelle und umfangreiche ...
      05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
    • myLandscapes.ch ? Explaining Recommender System Principles in a Web-based Application 

      Risch, Daniel (2006)
      Proceedings of CollECTeR Europe 2006
      myLandscapes is a personalization demonstrator offering insight into some common personalization and recommender systems approaches. Instead of products that are offered in e-shops, myLandscapes provides pictures of ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Outsourcing der Rechnungsabwicklung bei den SBB 

      Risch, Daniel (2004)
      Netzwoche
      Bei der Einführung neuer Zahlungsmöglichkeiten entschieden sich die Schweizerischen Bundesbahnen für eine Third-Party-Billing-Lösung von yellowworld.
      01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
    • Personalisierungsfunktionen im E-Commerce: Eine Systematisierung mit Beispielen 

      Alioski, Adrian; Leimstoll, Uwe; Risch, Daniel (2008)
      Dieser Arbeitsbericht strukturiert und beschreibt eine Vielzahl an Personalisierungsfunktionen, wie sie insbesondere in B2B- und B2C-Onlineshops zum Einsatz kommen können. Die Funktionen wurden im Rahmen der PersECA-Projekte ...
      05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
    • Personalization Beyond Recommender Systems 

      Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe; Risch, Daniel (2006)
      IFIP International Federation for Information Processing
      Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Proceedings of CollECTeR Europe 2006 

      Schubert, Petra; Risch, Daniel (2006)
      The CollECTeR series of conferences (http://www.collecter.org/) was established to link research centres at universities to form a basis for collaborative research in Electronic Commerce. Conference Topic 2006: Collaborative ...
      02 - Monographie
    • Recommending Products with a Fuzzy Classification 

      Stormer, Henrik; Werro, Nicolas; Risch, Daniel (2006)
      Proceedings of CollECTeR Europe 2006
      Recommender systems are becoming more and more important for online shop systems. A recommender system suggests potentially interesting products to customers. However, shop administrators typically want to influence the ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • The Effect of Virtual Relationships on E-Shops, A Case-Study-based Approach 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra (2004)
      Proceedings of the Eleventh Research Symposium on Emerging Electronic Markets
      The paper presents and applies the methodology and techniques of cross case analysis (CCA). The authors identify patterns of success in the field of e-shops and virtual relationships. The findings are based on six selected ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • The Personalization Map, An Application-Oriented Overview of Personalization Functions 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (2006-06-22)
      Customer Interaction and Customer Integration
      Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift