Anzeige der Eintraege 1-20 von 137

    • A Framework for the Analysis of Socio-Economic Aspects of Electronic Markets. 

      Schubert, Petra (1997-01-01)
      The Internet still lacks global acceptance of being a platform for user-friendly, trustworthy Electronic Commerce. Latest research in the field of Electronic Markets shows that there are, without any doubt, a number of ...
    • A Global Knowledge Medium as a Virtual Community: The NetAcademy Concept. 

      Schubert, Petra; Lincke, David-Michael; Schmid, Beat (1998-01-01)
      Taking up the ideas of the ancient Greek concept of Academia, the ?NetAcademy? is aiming at providing a knowledge medium to aid in the creation, integration, reviewing and dissemination of domain-specific knowledge in the ...
    • An Evaluation of Australian and Swiss E-Shops in the Grocery Sector. 

      Kurnia, Sherah; Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (2005-01-01)
      The Extended Web Assessment Method (EWAM) is an evaluation tool specifically created for the assessment of electronic commerce applications. The method is based on an evaluation grid that includes a set of criteria with ...
    • An Evaluation of On-line Grocery Services in Australia from a Consumers? Viewpoint. 

      Kurnia, Sherah; Schubert, Petra (2004-01-01)
      Study of online grocery shopping, particularly in relation to the evaluation of web sites that facilitate this service, has been limited in number. To enrich the existing studies, this paper assesses various Australian web ...
    • Analyse und Bewertung von Zahlungssystemen. 

      Himmelspach, Andrea; Runge, Alexander; Schubert, Petra; Zimmermann, Hans-Dieter (Arbeitsbericht Business Media Nr. 52, 1996-01-01)
      Das Internet bzw. der darauf aufsetzende multimediale Mehrwertdienst World Wide Web (WWW) wird heute von den meisten Teilen der Wirtschaft als die ?enabling technology? für Anwendungen der elektronischen Geschäftsabwicklung, ...
    • Anforderungen an Elektronische Zahlungssysteme. 

      Himmelspach, Andrea; Runge, Alexander; Schubert, Petra; Zimmermann, Hans-Dieter (Arbeitsbericht Business Media Nr. 51, 1996-01-01)
      Das Internet bzw. der darauf aufsetzende multimediale Mehrwertdienst World Wide Web (WWW) wird heute von den meisten Teilen der Wirtschaft als die ?enabling technology? für Anwendungen der elektronischen Geschäftsabwicklung, ...
    • Billing Studie 2006 - Debitorenmanagement im Schweizer Gesundheitswesen. 

      Hügli, Raphael; Schubert, Petra (Fachhochschule Nordwestschweiz, HSW Basel (FHNW), Institut für Wirtschaftsinformatik (IWI), Arbeitsbericht E-Business Nr. 27, 2007-01-01)
      Im Vordergrund der durch die Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW erhobenen Studie steht die Frage, inwieweit das Debitorenmanagement in Zukunft die Aufgabe von Fachspezialisten sein wird bzw. sein soll. Das Debitorenmanagement ...
    • Business Collaboration - Standortübergreifende Prozesse mit Business Software. 

      Wölfle, Ralf; Schubert, Petra (Hanser Verlag, 2007-09-11)
      Unter dem Titel «Business Collaboration - Standortübergreifende Prozesse mit Business Software» wurde die erfolgreiche Serie der Business Software-Publikationen im Jahr 2007 fortgesetzt. Spezialisierung, Kundennähe, Kauf ...
    • Business Models for Mobile Communities. 

      Schubert, Petra (2005-01-01)
      Communities (especially virtual communities) of Interest have been the focus of substantial discussion in academic literature. This paper addresses Communities of Interest within the leisure industry and discusses possible ...
    • Business Software - das Nervensystem moderner Unternehmen. 

      Wölfle, Ralf; Schubert, Petra (2009-01-01)
      Viele der heutigen Unternehmensleistungen sind nur durch den Einsatz leistungsfähiger Business Software möglich. Aber ERP- und CRM-Systeme, Onlineshops und E Procurement-Lösungen sind anspruchsvolle Werkzeuge. Wie geht man ...
    • Business Software Integration: An Empirical Study in Swiss SMEs. 

      Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (2005-01-01)
      The integration of information systems is a topic which has long been discussed in the literature. Due to technological development, the possibilities for integration have considerably improved in recent years. The following ...
    • Case Study Triamun: Solving IT Integration Problems in the Health Care Sector with the Innovative Use of an ASP Software Solution. 

      Schubert, Petra (2004-01-01)
      This paper presents the lessons learned from a case study about the integration of information systems in the health care sector. The company Triamun developed an ASP software solution for the seamless integration of a ...
    • Classification of Personalization Functions for E-Commerce Applications. 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (2006-01-01)
      Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
    • Collaboration Platforms for Virtual Student Communities. 

      Schubert, Petra; Koch, Michael (2003-01-01)
      Since its inception, the Internet has served as a virtual meeting place for people sharing common interests. These electronically supported interest groups are nowadays called Virtual Communities. Networked computers are ...
    • Communities and Personalization for Individual Products. 

      Koch, Michael; Möslein, Kathrin; Schubert, Petra (2002-01-01)
      The use of electronic media for economic transactions adds a new potential to the vendor-buyer relationship. It gives the customer a voice, an input channel from which he or she can participate in a number of activities ...
    • Current Trends and Challenges in Electronic Procurement: An Empirical Study 

      Tanner, Christian; Wölfle, Ralf; Schubert, Petra; Quade, Michael H. (2007-01-01)
      The following paper presents results from a longitudinal study on the use of ICT for B2B-related business processes in large Swiss companies. In an empirical survey, 68 questionnaires were personally collected from procurement ...
    • Customer Profiles, Personalization and Privacy. 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra (2005-01-01)
      "CRM has become a buzzword in almost every company and organization during the last few years. The approach of a customer-centred view is neither new nor supremely innovative. What is it that makes managers and scientists ...
    • Dauerhafter Erfolg mit Business Software, 10 Jahre Fallstudien nach der eXperience Methodik. 

      Wölfle, Ralf; Schubert, Petra (Hanser Verlag, 2009-09-08)
      Viele der heutigen Unternehmensleistungen sind nur durch den Einsatz leistungsfähiger Business Software möglich. Aber ERP- und CRM-Systeme, Onlineshops und E Procurement-Lösungen sind anspruchsvolle Werkzeuge. Wie geht man ...
    • Die NetAcademy als Medium für die Learning Community eines Masterprogramms an der Universität St. Gallen. 

      Schubert, Petra; Seufert, Sabine (Josef Eul Verlag, 1999-01-01)
      Seit einiger Zeit erfährt der Begriff ?Community? wieder eine starke Verbreitung, nicht zuletzt aufgrund der explosionsartigen Verbreitung des Internets und dessen Akzeptanz. Auch im Bereich Aus- und Weiterbildung tragen ...
    • Digital erfolgreich: Fallstudien zu strategischen E-Business-Konzepten. 

      Schubert, Petra; Selz, Dorian; Haertsch, Patrick (Springer, 2001-01-01)
      Das Buch diskutiert den Brückenschlag zwischen "alter" und "neuer" Wirtschaftswelt. Das besondere Augenmerk des Buches sind europäische Fallbeispiele. Die Ausführungen zu modernen Konzepten der Strategiefindung, der Formung ...