Auflistung nach Autor/in "Krauss, S."
Anzeige der Eintraege 1-19 von 19
-
Aspekte des Modellierens in der COACTIV-Studie – Analysen und Folgerungen
Bruckmaier, G.; Krauss, S.; Blum, W. (Springer Spektrum, 2017) -
Aspekte professioneller Kompetenz: Ein empirischer Vergleich verschiedener Stichproben
Krauss, S.; Schmeisser, C.; Bruckmaier, Georg; Blum, Werner (WTM Verlag, 2017) -
COACTIV-Video: Eine unterrichtsnahe Erfassung fachdidaktischen Wissens mittels Videovignetten
Bruckmaier, G.; Krauss, S.; Leiss, D.; Blum, W.; Neubrand, M.; Brunner, M. (WTM Verlag, 2013) -
Das Experten-Paradigma in der Forschung zum Lehrerberuf
Krauss, S.; Bruckmaier, G. (Waxmann, 2014) -
Eignet sich die Formel von Bayes für Gerichtsverfahren?
Krauss, S.; Bruckmaier, G. (Springer Spektrum, 2014) -
Erkennen des didaktischen Potentials zur Modellierung
Bruckmaier, G.; Krauss, S.; Neubrand, M. (Springer Spektrum, 2015) -
Measuring mathematics teachers’ professional competence by using video clips (COACTIV video)
Bruckmaier, G.; Krauss, S.; Blum, W.; Leiss, D. (2016) -
Numerische Darstellungsarten statistischer Informationen
Bruckmaier, G.; Binder, K.; Krauss, S. (Franzbecker, 2016) -
Prädiktive Validität von Lehrermerkmalen in der COACTIV-Studie
Bruckmaier, G.; Krauss, S. (WTM Verlag, 2014) -
Prediction of elementary mathematics grades by cognitive abilities
Hilbert, S.; Bruckmaier, Georg; Binder, K.; Krauss, S.; Bühner, M. (2018)In the present study, the relationship between the mathematics grade and the three basic cognitive abilities (inhibition, working memory, and reasoning) was analyzed regarding possible alterations during elementary school. ... -
PROLOG: Eine Studie zum probabilistischen und logischen Denken von Jugendlichen in Luxemburg
Bruckmaier, G.; Krauss, S.; Brunner, M. (WTM Verlag, 2010) -
Quantitative Forschungsmethoden in der Mathematikdidaktik
Krauss, S.; Bruckmaier, G.; Schmeisser, C.; Brunner, M. (Springer, 2015) -
Teaching Grown-ups how to use Bayesian Networks
Krauss, S.; Bruckmaier, G.; Martignon, L. (International Statistical Institute, 2010) -
Transmissive and Constructivist Beliefs of In-Service Mathematics Teachers and of Beginning University Students
Schmeisser, C.; Krauss, S.; Bruckmaier, G.; Ufer, S.; Blum, W. (Sense, 2013) -
Visualisierung des Bayesianischen 2-Test-Falls
Binder, K.; Krauss, S.; Marienhagen, J.; Bruckmaier, Georg (WTM Verlag, 2017) -
Visualisierung komplexer Bayesianischer Aufgaben
Binder, K.; Krauss, S.; Bruckmaier, G. (WTM Verlag, 2016) -
Visualizing the Bayesian 2-test case: The effect of tree diagrams on medical decision making.
Binder, K.; Krauss, S.; Bruckmaier, Georg; Marienhagen, J. (2018)In medicine, diagnoses based on medical test results are probabilistic by nature. Unfortunately, cognitive illusions regarding the statistical meaning of test results are well documented among patients, medical students, ... -
Welche Visualisierung unterstützt Bayesianisches Denken?
Binder, C.; Krauss, S.; Bruckmaier, G. (WTM Verlag, 2015) -
Zur Auswahl und Anordnung von Mathematik-Aufgaben – Eine Untersuchung im Rahmen der COACTIV-Studie
Bruckmaier, G.; Krauss, S.; Blum, W.; Neubrand, M. (WTM Verlag, 2012)