Anzeige der Einträge 1-20 von 161

    • A Framework for the Analysis of Socio-Economic Aspects of Electronic Markets 

      Schubert, Petra (1997)
      Proceedings of the 10th International Bled Electronic Commerce Conference
      The Internet still lacks global acceptance of being a platform for user-friendly, trustworthy Electronic Commerce. Latest research in the field of Electronic Markets shows that there are, without any doubt, a number of ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • A Global Knowledge Medium as a Virtual Community: The NetAcademy Concept 

      Schubert, Petra; Lincke, David-Michael; Schmid, Beat (1998)
      Proceedings of the 4th Conference of the Association for Information Systems (AIS '98)
      Taking up the ideas of the ancient Greek concept of Academia, the ?NetAcademy? is aiming at providing a knowledge medium to aid in the creation, integration, reviewing and dissemination of domain-specific knowledge in the ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • An Evaluation of Australian and Swiss E-Shops in the Grocery Sector 

      Kurnia, Sherah; Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (2005)
      Proceedings of the 38th HICSS Conference
      The Extended Web Assessment Method (EWAM) is an evaluation tool specifically created for the assessment of electronic commerce applications. The method is based on an evaluation grid that includes a set of criteria with ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • An Evaluation of On-line Grocery Services in Australia from a Consumers? Viewpoint 

      Kurnia, Sherah; Schubert, Petra (2004)
      Proceedings of the Twelfth CollECTeR Workshop on eCommerce
      Study of online grocery shopping, particularly in relation to the evaluation of web sites that facilitate this service, has been limited in number. To enrich the existing studies, this paper assesses various Australian web ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Analyse und Bewertung von Zahlungssystemen 

      Himmelspach, Andrea; Runge, Alexander; Schubert, Petra; Zimmermann, Hans-Dieter (1996)
      Das Internet bzw. der darauf aufsetzende multimediale Mehrwertdienst World Wide Web (WWW) wird heute von den meisten Teilen der Wirtschaft als die ?enabling technology? für Anwendungen der elektronischen Geschäftsabwicklung, ...
      05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
    • Anforderungen an Elektronische Zahlungssysteme 

      Himmelspach, Andrea; Runge, Alexander; Schubert, Petra; Zimmermann, Hans-Dieter (1996)
      Arbeitsbericht Business Media Nr. 51. Das Internet bzw. der darauf aufsetzende multimediale Mehrwertdienst World Wide Web (WWW) wird heute von den meisten Teilen der Wirtschaft als die ?enabling technology? für Anwendungen ...
      05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
    • Bewertung von Lösungsszenarien im Fulfillment 

      Wölfle, Ralf (2001)
      Fulfillment im E-Business: Praxiskonzepte innovativer Unternehmen
      Der Entwurf eines E-Business Fulfillment-Konzeptes ist mehr als die Auswahl je eines Dienstleisters für die Abwicklung von Kreditkartenzahlungen und Versand von Päckchen. Jedes Lösungsszenario im Fulfillment hat Verflechtungen ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Billing Studie 2006 - Debitorenmanagement im Schweizer Gesundheitswesen 

      Hügli, Raphael; Schubert, Petra (2007)
      Im Vordergrund der durch die Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW erhobenen Studie steht die Frage, inwieweit das Debitorenmanagement in Zukunft die Aufgabe von Fachspezialisten sein wird bzw. sein soll. Das Debitorenmanagement ...
      05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
    • Business Collaboration - Standortübergreifende Geschäftsprozesse 

      Wölfle, Ralf (2007)
      Business Collaboration - Standortübergreifende Geschäftsprozesse mit Business Software
      Unter dem Titel «Business Collaboration - Standortübergreifende Prozesse mit Business Software» wurde die erfolgreiche Serie der Business Software-Publikationen im Jahr 2007 fortgesetzt. Spezialisierung, Kundennähe, Kauf ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Business Models for Mobile Communities 

      Schubert, Petra (2005)
      Proceedings of the 38th HICSS Conference
      Communities (especially virtual communities) of Interest have been the focus of substantial discussion in academic literature. This paper addresses Communities of Interest within the leisure industry and discusses possible ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Business Process Outsourcing 

      Tanner, Christian (2008-10-01)
      Wettbewerbsvorteile in der Kundenbeziehung durch Business Software: Praxislösungen im Detail
      Unternehmen müssen sich ihren Erfolg im Verkauf heute auf vielen Ebenen erarbeiten: Bei der Kundenansprache und Kundenbindung, bei der Leistungsgestaltung und Organisation der beteiligten Partner. Dabei gewinnt Business ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Business Software - das Nervensystem moderner Unternehmen 

      Wölfle, Ralf; Schubert, Petra (2009)
      Dauerhafter Erfolg mit Business Software. 10 Jahre Fallstudien nach der eXperience Methodik
      Viele der heutigen Unternehmensleistungen sind nur durch den Einsatz leistungsfähiger Business Software möglich. Aber ERP- und CRM-Systeme, Onlineshops und E Procurement-Lösungen sind anspruchsvolle Werkzeuge. Wie geht man ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Business Software Integration: An Empirical Study in Swiss SMEs 

      Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (2005)
      Proceedings of the 18th Bled eConference, eIntegration in Action
      The integration of information systems is a topic which has long been discussed in the literature. Due to technological development, the possibilities for integration have considerably improved in recent years. The following ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Bystronic Glas: ERP-Einführung - mit Schwerpunkt Kundendienst (itelligence AG) 

      Wölfle, Ralf (2005)
      Integrierte Geschäftsprozesse mit Business Software
      Die Schweizer Bystronic Maschinen AG entwickelt und vertreibt weltweit Fertigungsanlagen für die Bearbeitung von Glas, das in Gebäuden oder Fahrzeugen eingesetzt wird. Dem Kundendienst fällt in diesem Geschäft eine ...
      04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
    • Case Study Triamun: Solving IT Integration Problems in the Health Care Sector with the Innovative Use of an ASP Software Solution 

      Schubert, Petra (2004)
      Proceedings of the Tenth Americas Conference on Information Systems (AMCIS 2004)
      This paper presents the lessons learned from a case study about the integration of information systems in the health care sector. The company Triamun developed an ASP software solution for the seamless integration of a ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Classification of Personalization Functions for E-Commerce Applications 

      Risch, Daniel; Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe (2006)
      CollECTeR 2006 Workshop Conference Proceedings
      Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Collaboration Platforms for Virtual Student Communities 

      Schubert, Petra; Koch, Michael (2003)
      Proceedings of the 36th HICSS Conference
      Since its inception, the Internet has served as a virtual meeting place for people sharing common interests. These electronically supported interest groups are nowadays called Virtual Communities. Networked computers are ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Communities and Personalization for Individual Products 

      Koch, Michael; Möslein, Kathrin; Schubert, Petra (2002)
      Proceedings of British Academy of Management Annual Conference
      The use of electronic media for economic transactions adds a new potential to the vendor-buyer relationship. It gives the customer a voice, an input channel from which he or she can participate in a number of activities ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Cost savings and other benefits in the management of replacement parts 

      Leimstoll, Uwe (2002-09-22)
      Proceedings of the 9th Research Symposium on Emerging Electronic Markets
      Migros, the largest retailer in Switzerland offers its customers comprehensive customer service. This case study describes the organisation of the process of obtaining replacement parts from the supplier to the end customer. ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift