Burkhard, Roger
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How to strengthen today’s math skills of tomorrow’s engineers. Practical experiences with agile approaches to innovative university math lectures
2021, Rausenberger, Julia, Gilgen, Lilian, Mülken, Oliver, Feiler, Stefanie, Burkhard, Roger, Erb, Nico, Luther, Anna, Hölscher, Meike, Bock, Silke, Pude, Frank, Hloch, Sergej, Klichová, Dagmar, Pude, Frank, Krolczyk, Grzegorz M., Chattopadhyaya, Somnath
How can math lectures within the life sciences curriculum take into account student heterogeneity in terms of prior mathematical knowledge and learn ing pace? And how can they do this while combining the achievement of learning goals with elements of agile working, such as self-organization in heterogeneous teams or promotion of creativity and motivation? At the start of our new “BSc In Life Sciences” curriculum, the focus was on two approaches to address stu dent heterogeneity – eduScrum as an undergraduate math learning framework and the qualification of highly motivated students as tutors. This paper reports on the motivation and development process to adapt teaching settings and presents first insights into the acceptance and impact of both approaches. In addition to achiev ing the learning objectives, both the eduScrum framework and the qualification of tutors promote skills such as collaboration, communication, creativity, IT skills and critical thinking - requirements that tomorrows’ employees will encounter in their carriers in the twenty-first-century.
Entwicklung von nützlichen Einsatzszenarien für Soziale Roboter in den Bibliotheken der FHNW
2021, Urech, Andreas, Eberle, Marisa, Burkhard, Roger
Soziale Roboter sind fähig, mit Menschen zu kommunizieren oder zu interagieren und erfreuen sich zunehmender Beliebtheit in Berufs- und Alltagssituationen. Deshalb ist in der FHNW Campus Brugg-Windisch Bibliothek in Zusammenarbeit mit dem FHNW Robo-Lab seit Dezember 2019 ein Roboter des Modells Pepper im Einsatz. Der Roboter beantwortet häufige Fragen, erklärt die Registrierung für die Bibliotheksbenutzung, gibt Tipps zu Verpflegungsmöglichkeiten und bittet die Anwesenden kurz vor der abendlichen Schliessung, die Bibliothek zu verlassen. In einem partizipativen Prozess wird der Roboter durch Studierende laufend weiterentwickelt und die bestehenden Szenarien werden mit der Hochschule für Angewandte Psychologie evaluiert. In diesem Artikel werden die Erkenntnisse aus einer Evaluation nach dem Human Centered Design Prozess vorgestellt, in welcher Szenarien anhand von Usability Tests mit Bibliotheksbenutzenden untersucht wurden.