Arnold, Julia

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Arnold
Vorname
Julia
Name
Arnold, Julia

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 4 von 4
  • Publikation
    Digitale Medien selbst gemacht. AppLaus – ein Kooperationsprojekt zwischen Biologie- und Informatikdidaktik
    (Waxmann, 2021) Mahler, Daniela; Mühling, Andreas; Arnold, Julia; Kubsch, Markus; Sorge, Stefan; Arnold, Julia; Graulich, Nicole [in: Lehrkräftebildung neu gedacht. Ein Praxishandbuch für die Lehre in den Naturwissenschaften und deren Didaktiken]
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Gesundheitsbildung und -förderung als Aufgaben des Biologieunterrichts
    (StudienVerlag, 2021) Arnold, Julia; Dannemann, Sarah; Gropengießer, Ilka; Heuckmann, Benedikt; Kahl, Lea; Schaal, Steffen; Schaal, Sonja; Schlüter, Kirsten; Simon, Uwe; Spörhase, Ulrike; Kapelari, Susanne; Möller, Andrea; Schmiemann, Philipp [in: Lehr- und Lernforschung in der Biologiedidaktik]
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    Wissenschaftliches Denken. Die Rolle von prozeduralem Wissen und Methodenwissen beim Forschenden Lernen
    (Waxmann, 2021) Arnold, Julia; Meier, Monique; Wulff, Claudia; Ziepprecht, Kathrin [in: Vielfältige Wege biologiedidaktischer Forschung. Vom Lernort Natur zur Naturwissenschaftlichen Erkenntnisgewinnung in die Lehrerprofessionalisierung. Festschrift für Prof. Dr. Jürgen Mayer]
    04A - Beitrag Sammelband
  • Publikation
    The Role of Science Education in Decision-Making Concerning Health and Environmental Issues
    (Springer, 2021) Arnold, Julia; Bauer, Deidre; Zeyer, Albert; Kyburz-Graber, Regula [in: Science | Environment | Health: Towards a Science Pedagogy of Complex Living Systems]
    In this chapter, we argue that, in order to contribute to health and environmental education, science education in classroom teaching, in research, development, and teacher education as well as in educational policy should 1) include the complex nature of the multidisciplinary problems by fostering conceptual understanding about systems from different angles and disciplines and systems thinking skills, 2) aim to equip students with a sound understanding of the nature of science and the nature of scientific knowledge and how to deal with uncertainty, 3) take into account attitudes, values, and subjective needs in decision-making as well as focus on a reflective attitude towards them, and should 4) include critical thinking skills and the ability to evaluate information critically. Finally, we combine these aspects to a vision of science education that is fit to support students in becoming reflected decision-makers. Additionally, we give ideas about how this vision could be turned into reality by transforming science education on the levels of classroom teaching, school development, teacher education, educational research and educational policy.
    04A - Beitrag Sammelband