H2-PFIDI

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DOI der Originalpublikation
Projekttyp
angewandte Forschung
Projektbeginn
01.01.2025
Projektende
31.03.2027
Projektstatus
laufend
Projektkontakt
Projektmanager:in
Beteiligte
Beschreibung
Zusammenfassung
The subject of the project is the detailed investigation of mixture formation in hydrogen combustion engines. Mixture formation and homogenization are crucial for efficient engine operation and minimizing nitrogen oxide emissions. The predominant mixture formation strategies, port fuel injection and direct injection, are investigated. The complexity of the experimentally and numerically investigated configurations will gradually increase, from hydrogen injection into a quasi-quiescent atmosphere, to generic flow bench experiments under engine-like conditions, to an optically accessible single-cylinder engine. The experimental data will be used to validate Large Eddy simulations (LES) created in parallel. The multi-cycle LES will describe the transient flow and support the analysis of the mixing processes. Finally, selected concepts are integrated into IC engine test beds and evaluated in terms of their effective influence on combustion.
Link
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Zero Emission
Hochschule
Hochschule für Technik und Umwelt FHNW
Institut
Institut für Thermo- und Fluid-Engineering
Finanziert durch
Projektpartner
Technische Universität Darmstadt
Rheinisch-Westfälische Technische Hochschule RWTH Aachen
Forschungsvereinigung Verbrennungskraftmaschinen e.V. (Bosch)
Auftraggeberschaft
Forschungsvereinigung Verbrennungskraftmaschinen e.V.
SAP Referenz
T326-0244-10 ITFE.f10 H2-PFIDI-FVV
Schlagwörter
Hydrogen
Air Mixture Formation