Transversal Learning through Music in the Teaching Profession

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Marjanen, Kaarina
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
01.02.2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Procedia - Social and Behavioral Sciences
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
112
Ausgabe / Nummer
112
Seiten / Dauer
1046-1055
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The surface shared by music and languages was observed in the European Music Portfolio project (2009-2012; http://www.emportfolio.eu), the aim of which was to support teachers in their profession, by combining theories with methodology and practices. One of the tools developed was the international CPD course for teachers. The success of these courses was measured in an e-questionnaire that was addressed to the participating teachers. One of the most interesting results reported, was a better focus on the learning processes of children due to the experiences of integrating music and languages. How can this valuable information benefit the development of initial teacher education?
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
300 - Sozialwissenschaften
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1877-0428
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MARJANEN, Kaarina und Markus CSLOVJECSEK, 2014. Transversal Learning through Music in the Teaching Profession. Procedia - Social and Behavioral Sciences. 1 Februar 2014. Bd. 112, Nr. 112, S. 1046–1055. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/13374