FHNW Fachhochschule Nordwestschweiz
  • Startseite
  • Publikationen
  • Projekte
  • Studentische Arbeiten
  • de
  •  Login
Eintraganzeige 
  •   IRF Home
  • Pädagogische Hochschule
  • Institut Primarstufe
  • Eintraganzeige
  • Pädagogische Hochschule
  • Institut Primarstufe
  • Eintraganzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Making Sustainable Higher Education: A Critique of Scholarly Responsibilities, Professionalisation and Praxis

Datum
06.03.2014
Autorin/Autor
Müller Lindeque, Susanne
Metadata
Zur Langanzeige
Type
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Primary target group
Sonstige
Created while belonging to FHNW?
ja
Zusammenfassung
This thesis summary critiques how sustainable higher education (SHE), as a social and discursive practice, is currently constituted and reconstituted in various attempts to disrupt prevailing academic practices of unsustainability. Drawing on poststructuralist and critical hermeneutic perspectives, the study provides a multifaceted analysis of various elements of change regarding SHE. The study particularly focuses on those daily academic experiences of sustainable scholarship that would seek to bring about, as well as potentially resist, deeper transformation at all levels of academic practice.
URI
http://hdl.handle.net/11654/14115

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemenDiese SammlungErscheinungsdatumAutoren/AutorinnenTitelThemen

Mein Benutzerkonto

EinloggenRegistrieren

Statistics

Most Popular ItemsStatistics by CountryMost Popular Authors

Kontakt

Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW
Vizepräsidium Hochschulentwicklung
Bahnhofstrasse 6
5210 Windisch

E-Mail: irf@fhnw.ch

Über das IRF

Das IRF ist das digitale Repositorium der Fachhochschule Nordwestschweiz FHNW. Es enthält Publikationen, studentische Arbeiten und Projekte.

Links

Liste der IRF Power User
Feedbackformular

www.fhnw.ch | Impressum | Datenschutz | Urheberrecht