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    • Affective-responsive Environments 

      Torpus, Jan-Lewe (2014)
      Proceedings of ISEA2014 – 20th International Symposium on Electronic Art
      This paper describes the concepts, media settings, strategies and methods of a media art work and an artistic research project. Both apply psychophysiological biofeedback technologies as affective interfaces between humans ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • All projects Designed Immediacy – Atmospheric experience in an affective-responsive environment 

      Torpus, Jan-Lewe; Simon, Andreas
      Die Beziehung des Menschen zu den digitalen Technologien war bisher durch künstliche Schnittstellen geprägt. Doch in Konzepten wie dem „Smart Home“ verschwinden deren Funktionen in unseren Alltagsgegenständen und regulieren ...
      00 - Projekt
    • Ambient Information Design for a Work Environment 

      Torpus, Jan-Lewe; Kovacevic, Toni; Navarro, José Javier (2023)
      HCI International 2023
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Atmosphären neuer Technologien. Über ein Artistic Research Projekt 

      Heibach, Christiane; Torpus, Jan-Lewe; Simon, Andreas (2015-06-09)
      06 - Präsentation
    • Extending Museum Exhibits by Embedded Media Content for an Embodied Interaction Experience 

      Torpus, Jan-Lewe (2018-09-29)
      ACM Proceedings of the 10th NordiCHI Conference, Nordic forum for Human-Computer Interaction. Oslo
      This paper presents the results of an interdisciplinary applied research project about the application potential of ubiquitous computing concepts and technologies for knowledge transfer and exhibition design in museums. ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • Gestaltete Unmittelbarkeit. Atmosphärisches Erleben in einer affektiv-responsiven Umgebung 

      Navarro, José Javier; Torpus, Jan-Lewe; Simon, Andreas
      Lead Die jüngsten Entwicklungen digitaler Technologien reagieren direkt auf menschliche Handlungen oder handeln sogar völlig eigenständig. Sie zielen dabei in erster Linie auf eine rein funktionale Verbesserung des ...
      00 - Projekt
    • Immersion und Irritation: Emotionale und kognitive Aneignungsprozesse in der physischen Technosphäre 

      Heibach, Christiane; Torpus, Jan-Lewe; Simon, Andreas (2019)
      Navigationen – Zeitschrift für Medien- und Kulturwissenschaften
      Durch ubiquitous computing-und Biofeedback-Technologien, die sich zuneh-mend in unsere Alltagswelt einfügen, bekommt der Begriff der Immersion jenseits seiner Zuordnung zu explizit künstlichen Bildwelten neue ...
      01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
    • lifeClipper3 – An Augmented Walking Experience 

      Torpus, Jan-Lewe; Tobler, Beatrice (2011)
      Proceedings of the 10th IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality
      lifeClipper3 is a media art project in which a walk is audiovisually expanded into a game-like experience by means of “augmented reality” technologies. For visitors this creates an immersive experience which is unique in ...
      04B - Beitrag Konferenzschrift
    • living-room1 

      Torpus, Jan-Lewe
      In augmented reality, a computer-based world is overlaid upon a physically perceptible environment. Thanks to a head-mounted display, the viewer is plunged into a hybrid room where direct sensory perception is being expanded. ...
      00 - Projekt
    • Medienanthropologie im Museum: eine Ausstellung als Forschungslabor 

      Torpus, Jan-Lewe; Tobler, Beatrice; Wolfensberger, Rolf (2013)
      Tsantsa
      As a result of a practice-oriented research project, the Museum of Communication in Berne opened a new exhibition space entitled «Living Room of the Future» in Spring 2012. It is designed to complement the existing permanent ...
      01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
    • The Use of Biofeedback For a Human-Centred Approach to Improving Cardiovascular Magnetic Resonance Imaging 

      Torpus, Jan-Lewe
      The goal of this research project is to develop a human-centred approach to improving Cardiovascular Magnetic Resonance Imaging (cMRI) in terms of: faster scan times for improved patient comfort and throughput; better image ...
      00 - Projekt
    • Zukunft vermitteln in Ausstellungen 

      Torpus, Jan-Lewe
      Ziel des Projektes ist es, die Grundlagen für einen sinnlich erfahrbaren Ausstellungsraum für Zukunftswissen (Tangible Info Space) zu schaffen. Gemeinsam mit den Ausstellungsmachern element GmbH wird vom Institut Design- ...
      00 - Projekt