Being children: children’s voices on childhood

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Cassidy, Claire
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
18.03.2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
WERA, World Education Research Association
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
WERA Focal Meeting 2016
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Washington
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Situated in the context of the children’s rights, this paper reports on a study involving children from ten countries and five continents in philosophical discussions about child and childhood. Here we focus on five of those countries. In a previous study, two of the authors explored in what kind of society children would like to live. The study revealed, though not explicitly stated by the children, that they did not see themselves as active agents in society. The present study addresses this issue directly and aims to investigate what children think childhood is and what their place in society is or should be. The study raises issues around how children’s conceptions of child and childhood have implications in considering children’s participation.
Schlagwörter
concept of childhood, participation, children's rights, philosophy with children
Fachgebiet (DDC)
100 - Philosophie
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
320 - Politik
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
08.04.2016
Enddatum der Konferenz
12.04.2016
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
CASSIDY, Claire und Sarah-Jane CONRAD, 2016. Being children: children’s voices on childhood. In: World Education Research Association WERA (Hrsg.), WERA Focal Meeting 2016. Washington. 18 März 2016. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23776