The pragmatics of word learning

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2014
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Matthews, Danielle
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Pragmatic Development in First Language Acquisition
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
TiLAR Book series
Reihennummer
10
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
139-160
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
John Benjamins
Verlagsort / Veranstaltungsort
Amsterdam
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Children use and integrate a variety of information when learning novel words. Most strikingly, children are skillful in drawing inferences about speakers’ intentions. This chapter reviews the current state of affairs regarding the wide variety of pragmatic information that children employ in word learning. Current debates on whether seemingly pragmatic phenomena in word learning should be explained by simpler processes are addressed throughout the chapter. Suggestions for future research directions are made. Finally, I suggest that in order to acknowledge the role that pragmatic information plays in word learning, the field needs to come to an agreement on what it is that children acquire in word learning: word-object/concept-associations or means to communicate and direct other’s attention to certain objects?
Schlagwörter
word learning, language acquisition, pragmatics, developmental psychology
Fachgebiet (DDC)
150 - Psychologie
400 - Sprache, Linguistik
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
9789027234704
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GRASSMANN, Susanne, 2014. The pragmatics of word learning. In: Danielle MATTHEWS (Hrsg.), Pragmatic Development in First Language Acquisition. Amsterdam: John Benjamins. 2014. S. 139–160. TiLAR Book series, 10. ISBN 9789027234704. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/23823