PluriMobil meets DYLAN – practical resources for supporting intercultural and plurilingual learning in vocational student mobility

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Höchle Meier, Katharina
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2016
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Lüdi, Georges
Höchle Meier, Katharina
Yanaprasart, Patchareerat
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Managing plurilingual and intercultural practices in the workplace
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Multilingualism and Diversity Management
Reihennummer
4
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
294-312
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
John Benjamins
Verlagsort / Veranstaltungsort
Amsterdam
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Pedagogical research literature shows consistently that a focussed and structured support of the phases before, during and after the mobility experience turns out to be a crucial factor in the learning success of all types of study abroad activities. PluriMobil is a concept developed at the European Centre of Modern Languages (ECML) of the Council of Europe. It yields practical and ready to use pedagogical resources, so called lesson plans and learning scenarios, geared towards fostering sustainable plurilingual and intercultural learning in mobility. The PluriMobil resources are available for five educational levels: teacher training, primary, lower secondary and upper secondary general school and upper secondary vocational school. The latter, the focus of this contribution, is partially grounded in, and partly in response to, a part of the research findings in the DYLAN project. The aim of this chapter is to show how these findings could be put into practice.
Schlagwörter
learning mobility, study abroad, intercultural education, vocational education and training
Fachgebiet (DDC)
400 - Sprache, Linguistik
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978 90 272 0058 7
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
EGLI, Mirjam und Katharina HÖCHLE MEIER, 2016. PluriMobil meets DYLAN – practical resources for supporting intercultural and plurilingual learning in vocational student mobility. In: Georges LÜDI, Katharina HÖCHLE MEIER und Patchareerat YANAPRASART (Hrsg.), Managing plurilingual and intercultural practices in the workplace. Amsterdam: John Benjamins. 2016. S. 294–312. Multilingualism and Diversity Management, 4. ISBN 978 90 272 0058 7. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/24253