Suche
Anzeige der Einträge 1-10 von 23
Wann ist Case Management indiziert? Ein Online-Instrument zur Erhebung des selbsteingeschätzten Hilfebedarfs in verschiedenen Lebensbereichen
(2020)
Case Management
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Extended Education and Externalizing Behavior: Utilization Intensity, Interaction Quality and Peers as Possible Moderators
(2016)
IJREE - International Journal for Research on Extended Education
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Offene Tagesschulen als Mittel um Mathematikleistungen zu fördern und sozial oder kulturell bedingte Disparitäten zu verringern?
(2018)
Journal for Educational Research Online = Journal für Bildungsforschung Online
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Bildungsbezogene Erwartungen an Tagesschulen: Förderangebote an offenen Tagesschulen in der Deutschschweiz
(2016)
Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Fair enough? Decreased equity of dyadic coping across the transition to parenthood associated with depression of first-time parents
(2020)
PLoS ONE
The transition to parenthood (TTP) is a stressful life event for most couples. Therefore, the way both partners jointly cope with stress (i.e., dyadic coping) is important for the prevention of individual adjustment problems ...
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Fourchette verte – Senior @home: Das gesundheitsförderliche Potenzial eines Mahlzeitendienstes für selbstständig wohnende ältere Menschen
(2019-05-24)
Soziale Innovation. Forschung und Entwicklung in der Sozialen Arbeit
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Health psychologists cooperating – challenges and opportunities
(2017)
The European Health Psychologist
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Beeinflussen Mehrsprachigkeit und die Nutzung eines Tagesschulangebots die Leseleistung?
(2018)
Zeitschrift für Grundschulforschung
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Tagesschulen. Ein Überblick
(Springer VS, 2017)
02 - Monographie
Pursuing a Common Goal: How School Principals and After-school Directors Perceive Professional Culture of Collaboration
(2016)
International Journal for Research on Extended Education IJREE
Using quantitative data from school principals (SPs) and after-school program directors (ASDs) in 37 primary schools and after-school programs (ASPs) in Switzerland, this study examines the Perceived Professional Culture ...
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin