Use of Gamification to Teach Agile Values and Collaboration: A multi-week Scrum simulation project in an undergraduate software engineering course

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Autor:innen
Hof, Sonja
Landolt, Marla
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2017
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
ITiCSE' 17 Proceedings of the 2017 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education
Themenheft
Reihe / Serie
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
ACM
Verlagsort / Veranstaltungsort
New York
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Collaboration and communication are key to successful agile software development. Respect, openness, transparency and trust are core Agile values. However studies show, that there is a shortage of software developers with these skills. How can we teach these skills to software engineering students' This paper presents the approach of using a multi-week Scrum Paper City simulation game. The course execution was accompanied by a thorough evaluation to find out how effective this approach is compared to traditional ex-cathedra teaching. While the evaluation shows some aspects to be improved, it clearly shows that students like to experience the Agile approach directly in a project, that they enjoy more fun, and the collaboration in the team.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
03.07.2017
Enddatum der Konferenz
05.07.2017
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-1-4503-4704-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KROPP, Martin, Sonja HOF und Marla LANDOLT, 2017. Use of Gamification to Teach Agile Values and Collaboration: A multi-week Scrum simulation project in an undergraduate software engineering course. In: ITiCSE‘ 17 Proceedings of the 2017 ACM Conference on Innovation and Technology in Computer Science Education. New York: ACM. 2017. ISBN 978-1-4503-4704-4. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/27531