Psychological Distance in German and English Brand Language of Eight International Brands

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Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2020
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Cieliebak, Mark
Volk, Martin
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
SwissText Konvens 2020
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Zurich University of Applied Sciences ZHAW & University of Zurich at http://ceur-ws.org
Verlagsort / Veranstaltungsort
Online
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Language offers additional insights to sentiment and content. The same content can be described with psychologically close or distant language. According to the Construal-Level Theory (Trope & Liberman, 2010), psychological distance influences decision-making. Seven of the eight examined brands psychologically approach customers with their English brand language but psychologically distance themselves from customers with their German brand language on Twitter. Only one brand shows no psychological distance difference between their English and German brand language on Twitter. Implications on decision-making and brand positioning are discussed.
Schlagwörter
language concreteness, brand communication, Twitter, language analysis, brand management, computational method, psychological distance
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
380 - Handel, Kommunikation, Verkehr
400 - Sprache, Linguistik
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
23.06.2020
Enddatum der Konferenz
25.06.2020
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
'http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/us/'
Zitation
GRIESSER, Simone, 2020. Psychological Distance in German and English Brand Language of Eight International Brands. In: Mark CIELIEBAK und Martin VOLK (Hrsg.), SwissText Konvens 2020. Online: Zurich University of Applied Sciences ZHAW & University of Zurich at http://ceur-ws.org. 2020. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3549