Teaching the Radical Catalogue. A Syllabus 2021-22

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Kolb, Lucie
Weinmayr, Eva
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
08/2021
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
10 - Elektronische-/ Webpublikation
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Teaching the Radical Catalogue. A Syllabus 2021-22
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Sitterwerk Foundation
Verlagsort / Veranstaltungsort
St. Gallen
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The syllabus "Teaching the Radical Catalog" is a document produced for the exhibition "Reading the Library" (2021) at Sitterwerk Foundation in St. Gallen instigating discovery and learning within an educational context aimed at revealing the socially and historically produced orders and hierarchies that underlie library catalogues. This syllabus includes conversations with practitioners and collectives currently working on alternative models proposing de-colonial and feminist methodologies for changing normative concepts of validating, preserving, and making available diverse knowledges. The syllabus will include contributions by Amanda Belantara (US), Emily Drabinski (US), Feminist Search Tools (NL), Infrastructural Manoeuvres (NL, BE), Élodie Mugrefya (Constant, BE), The Rewrite (CH), Nora Schmidt (AT), Femke Snelting (Constant, BE), and Bibliothek Wyborada (CH).
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
26.09.2022
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Fachlektorat/Editorial Review
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
KOLB, Lucie und Eva WEINMAYR, 2021. Teaching the Radical Catalogue. A Syllabus 2021-22. Teaching the Radical Catalogue. A Syllabus 2021-22. August 2021. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33914