Anzeige der Eintraege 1-15 von 15

    • A space- and time-efficient Implementation of the Merkle Tree Traversal Algorithm 

      Knecht, Markus; Nicola, Carlo U. (2013-12)
      We have developed an algorithm for the Merkle tree traversal problem which combines the efficient spacetime trade-off from the fractal Merkle-trees and the space efficiency from the improved log space-time Merkle-trees ...
    • Active Data logger 

      Krebs, Matthias Christian; Stamm, Christoph (2011-12)
      In the project „Active Data Logger“ we investigate the design of embedded data acquisition systems when focusing on mobility, efficiency and coverage of as many use cases as possible. Mobile data acquisition systems are ...
    • Aktorenmodel am Beispiel Erlang 

      Gruntz, Dominik (2010-12)
      Um die Leistung von Mehrprozessorkernen nutzen zu können, müssen Programme so geschrieben sein, dass die verfügbaren Prozessoren auch beschäftigt werden. Die Entwicklung solcher Programme ist jedoch eine grosse Herausforderung. ...
    • Algoria - Magic-Ink im Unterricht 

      Walti, Beat; Schweizer, Raphael
      Die Verwendung von Computerrn und Laptops im Unterricht ist heute für Dozierende wie auch für Studierende eine Selbstverständlichkeit. Dennoch wird nur ein Bruchteil der Möglichkeiten eines PCs. bzw. Laptops genutzt. Dies ...
    • Am Rande des Weltalls 

      Hudritsch, Marcus; Schindler, Martin; Krebs, Matthias Christian (2012-12)
      Bis vor einigen Jahren war es alleine den Raumfahrtorganisationen wie der NASA vorbehalten, Bilder der Erde aus dem Weltall zu erstellen. Heutzutage stehen aber immer mehr moderne Technologien wie Mobilfunk, GPS und ...
    • Android API Levels 

      Gruntz, Dominik (2011-12)
      Mit jeder neuen Android Version werden auch immer neue Features unterstützt. Mit Android 2.0 (Eclair) wurde Multi-Touch eingeführt, seit Android 2.3 (Gingerbread) ist neu die Kommunikation über NFC (Near Field Communication) ...
    • Android Best Practices to Improve Battery Efficiency 

      Yereaztian, Chris; Luthiger, Jürg (2014-12)
      Multi-core CPUs, motion sensors and multiple wireless radios all draw a significant amount of power which make a regular battery recharge a necessity. Applications, which extensively use the available hardware, reduce the ...
    • Annular Barcodes 

      Stamm, Christoph (2015-12)
      In this publication1 we present a generic design for a novel annular barcode. On round media, circular or annular barcodes are more natural and preferable instead of traditional rectangular barcodes. Especially on round ...
    • Automated acceptance test refactoring 

      Kropp, Martin; Borg, Rodrick (ACM, 2011)
    • Automated Testing in the Internet of Things 

      Dobler, Thomas; Khatchatourov, Artem; Stamm, Christoph; Weck, Wolfgang (2016-12)
      This article presents a novel approach to testing distributed systems. Our automated test environment (ATE) is created to validate the BACnet/IT building automation protocol and is easily adaptable to other domains. During ...
    • Automatisierung von Systemtests im industriellen Umfeld 

      Kellner, Anja; Kropp, Martin (2011-12)
      Continuous Integration Umgebungen werden in der Regel im Software-Entwicklungszyklus für die kontinuierliche Integration der Software eingesetzt. In diesem Artikel zeigen wir, dass sich solche Systeme auch hervorragend für ...
    • aWall: A Socio-Cognitive Tool for Agile Team Collaboration using Large Multi-Touch Wall Systems 

      Kropp, Martin; Mateescu, Magdalena; Burkhard, Roger; Zahn, Carmen; Vischi, Dario (ACM, 2015)
      Agile methods emphasize highly interactive and close collaboration within teams and among stakeholders. Due to still missing adequate digital tools, agile teams use mostly physical artefacts like wallboards and story cards. ...
    • aWall: A Socio-Cognitive Tool for Agile Team Collaboration using Large Multi-Touch Wall Systems 

      Kropp, Martin; Mateescu, Magdalena; Burkhard, Roger; Zahn, Carmen; Vischi, Dario (ACM, 2015)
      Agile methods emphasize highly interactive and close collaboration within teams and among stakeholders. Due to still missing adequate digital tools, agile teams use mostly physical artefacts like wallboards and story cards. ...
    • aWall: Agile Collaboration using Large Digital Multi-Touch Cardwalls 

      Anslow, Craig; Burkhard, Roger; Kropp, Martin; Mateescu, Magdalena; Vischi, Dario; Zahn, Carmen (2016-12)
      Despite the availability of many digital agile board tools, most co-located agile software teams still use physical cardboards for their daily standup meetings. This is due to the fact that existing digital agile boards ...