Auflistung Pädagogische Hochschule nach Autor/Autorin "Maag Merki, Katharina"
Anzeige der Einträge 1-20 von 30
-
Adapting routines in schools when facing challenging situations. Extending previous theories on routines by considering theories on self-regulated and collectively regulated learning
Maag Merki, Katharina; Wullschleger, Andrea; Rechsteiner, Beat (2022-07-07)Journal of Educational ChangeRoutines play a major role in educational change in schools. But what happens if the routines performed by school staff fail to deal successfully with current challenges? What strategies aid adaptation of the routines in ...01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift -
Changes in student attributions due to the implementation of central exit exams
Oerke, Britta; Maag Merki, Katharina; Holmeier, Monika; Jäger, Daniela Julia (2011)Educational Assessment, Evaluation and Accountability01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift -
Comparability of semester and exit exam grades: Long-term effect of the implementation of state-wide exit exams
Maag Merki, Katharina; Holmeier, Monika (2015)School Effectiveness and School Improvement01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin -
Der Akteurzentrierte Institutionalismus als Heuristik für Educational Governance-Studien: Das Beispiel der Institutionalisierung des Qualitätsmanagementverfahrens Q2E. Das Beispiel der Institutionalisierung des Qualitätsmanagementverfahrens Q2E
Kunz Heim, Doris; Rindlisbacher, Simone (2011-11-27)Educational Governance als Forschungsperspektive : Strategien. Methoden. Ansätze04A - Beitrag Sammelband -
Die Effekte der Einführung zentraler Abiturprüfungen auf die Unterrichtsgestaltung in Leistungskursen in der gymnasialen Oberstufe
Maag Merki, Katharina; Holmeier, Monika; Jäger, Daniela Julia; Oerke, Britta (2013-05-08)Unterrichtswissenschaft01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin -
Die Implementation zentraler Abiturprüfungen. Erste Ergebnisse zu den Effekten der Einführung auf das schulische Handeln der Lehrpersonen
Maag Merki, Katharina; Holmeier, Monika (2008)Pädagogische Professionalität als Gegenstand empirischer Forschung04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift -
Educational Effectiveness Theory. Further developements in a multilevel context
Maag Merki, Katharina; Emmerich, Marcus; Holmeier, Monika (2017)03 - Sammelband -
Faire Noten für alle...?! Längerfristige Effekte der Implementation zentraler Abiturprüfungen
Holmeier, Monika; Maué, Elisabeth; Maag Merki, Katharina (2012-07-04)06 - Präsentation -
Further development of educational effectiveness theory in a multilevel context: from theory to methodology and from empirical evidence back to theory
Maag Merki, Katharina; Emmerich, Marcus; Holmeier, Monika (2015)School Effectiveness and School Improvement01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin -
Gemeinsames Prüfen: Eine Fallanalyse in Gymnasien der Schweiz
Holmeier, Monika; Maag Merki, Katharina; Hirt, Carmen (2017)02 - Monographie -
Gleiche Leistung für alle!? Zentralabitur und Chancengleichheit
Holmeier, Monika; Maag Merki, Katharina (2013-03-12)06 - Präsentation -
Improving teaching, teamwork, and school organization: Collaboration networks in school teams
Wullschleger, Andrea; Vörös, András; Rechsteiner, Beat; Rickenbacher, Ariane; Maag Merki, Katharina (2023-01)Teaching and Teacher EducationWhereas previous studies on teacher collaboration have focused almost exclusively on improving teaching, this paper investigates collaboration in three highly important school improvement areas. Data for three collaboration ...01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift -
Introduction of Central A-level Exams. First Results on the Effects of Implementation
Holmeier, Monika; Maag Merki, Katharina (2008-03-17)06 - Präsentation -
Kooperation von Lehrpersonen im Hinblick auf Schulentwicklung. Forschungsstand und Forschungsperspektiven am Beispiel von sozialen Netzwerkanalysen
Wullschleger, Andrea; Maag Merki, Katharina; Rechsteiner, Beat; Rickenbacher, Ariane (2019-01)Lehrerprofessionalität und Schulqualität. Grundlagen der Qualität von Schule 404A - Beitrag Sammelband -
Lernförderliche Unterstützung im Unterricht im Kontext der Einführung zentraler Abiturprüfungen
Holmeier, Monika; Maag Merki, Katharina (2013-05-06)Zentralabitur. Die längsschnittliche Analyse der Prozesse und Wirkungen der Einführung zentraler Abiturprüfungen in zwei Bundesländern04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift -
Play it safe or play to learn: mindsets and behavioral self-regulation in kindergarten
Karlen, Yves; Compagnoni, Miriam; Maag Merki, Katharina (2019)Metacognition and Learning01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin -
Preconditions of teachers’ collaborative practice: New insights based on time-sampling data.
Maag Merki, Katharina; Grob, Urs; Rechsteiner, Beat; Rickenbacher, Ariane; Wullschleger, Andrea (2022-04-13)Frontline Learning ResearchPrevious findings on the preconditions of teachers’ collaboration are inconsistent. This might be related to the research methods used to assess the teachers’ collaborative practice. Retrospective assessments by self-report ...01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift -
Regulation activities of teachers in secondary schools. Development of a theoretical framework and exploratory analyses in four secondary schools based on time sampling data
Maag Merki, Katharina; Grob, Urs W.; Rechsteiner, Beat; Wullschleger, Andrea; Schori, Nathanael; Rickenbacher, Anne (2021)Concept and design developments in school improvement research. Longitudinal, multilevel, and mixed methods and their relevance for educational accountabilityPrevious research has revealed that teachers’ regulation activities in schools are most relevant for sustainable school improvement. However, previous studies have severe methodological and theoretical shortcomings. This ...04A - Beitrag Sammelband -
The role of implicit theories in students' grit, achievement goals, intrinsic and extrinsic motivation, and achievement in the context of a long-term challenging task
Karlen, Yves; Hirt, Carmen; Maag Merki, Katharina; Suter, Francesca (2019)Learning and Individual Differences, 74. advanced online publication01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin -
School teams’ regulation strategies for dealing with school-external expectations for school improvement
Wullschleger, Andrea; Rickenbacher, Ariane; Rechsteiner, Beat; Grob, Urs; Maag Merki, Katharina (2022-04-29)Research in EducationSchool-external expectations regarding implementation of reforms and innovations often do not lead to successful school improvement processes in schools. To better understand these processes in schools, this paper aims to ...01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift