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Toward Achieving Customer Satisfaction in Online Grocery Shopping: Lessons Learned from Australian and Swiss Cases
(Sharpe, 2006)
Electronic Customer Relationship Management
Online grocery shopping has been expected to grow significantly in the next few years. It is important for online merchants to ensure customer satisfaction in order to increase customer loyalty and attract new customers. ...
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Managing High Variety: How to Overcome the Mass Confusion Phenomenon of Customer Co-Design
(2003)
Proceedings of the 3rd Annual Conference on "Managing through variety: The European style?"
The idea of integrating users into the design and production process is a promising strategy for companies being forced to react to the growing individualization of demand. While there is a huge amount of managerial ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Fallstudie Büro-Fürrer
(Hanser, 2001)
Fulfillment im E-Business - Praxiskonzepte innovativer Unternehmen
Bürro-Fürrer ist einer der führenden Büromaterial-Lieferanten in der Schweiz, der bereits seit Jahren elektronische Schnittstellen zu seinen Kunden unterhält. Die seit Anfang 1999 verfügbare E-Commerce-Lösung zeichnet sich ...
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Fulfillment im E-Business - Praxiskonzepte innovativer Unternehmen
(Hanser, 2001)
Das Buch "Fulfillment im E-Business" ist bereits das zweite Werk zum Thema E-Business, das als Dokumentation zum Kongress der Orbit/Comdex Europe im September 2001 entstanden ist. Das darin beschriebene Fulfillment umfasst ...
02 - Monographie
Rechtliche Implikationen der Personalisierung
(Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB), 2003)
Aktuelle Untersuchungen kommen häufig zum Ergebnis, dass der Internetauftritt vieler Unternehmen nicht den rechtlichen Anforderungen entspricht, die aus juristischer Sicht an öffentlich zugängliche Websites zu stellen sind. ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
The Effect of Virtual Relationships on E-Shops, A Case-Study-based Approach
(2004)
Proceedings of the Eleventh Research Symposium on Emerging Electronic Markets
The paper presents and applies the methodology and techniques of cross case analysis (CCA). The authors identify patterns of success in the field of e-shops and virtual relationships. The findings are based on six selected ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
Personalization Beyond Recommender Systems
(Springer, 2006)
IFIP International Federation for Information Processing
Personalization is an interdisciplinary topic that has been discussed in the literature of marketing and information systems as well as in other research areas. In this paper we present findings from a longitudinal research ...
04B - Beitrag Konferenzschrift
E-Commerce-Studie 2002: E-Business in KMU - Einsatz, Potenziale und Strategien
(Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB), 2002)
Das Kompetenzzentrum E-Business am Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB) der Fachhochschule beider Basel (FHBB) führte im Sommer 2001 in Zusammenarbeit mit der Wirtschaftskammer Baselland und dem Medienpartner ...
05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht
Fallstudie Permashop
(Hanser, 2004)
E-Business mit betriebswirtschaftlicher Standardsoftware: Einsatz von Business Software in der Praxis
Die PERMASHOP AG in Niederdorf ist ein Unternehmen, das auf das Merchandising von Fanartikeln spezialisiert ist. Der E Shop ist ein wichtiger Absatzkanal für das B2C-Geschäft. Aufgrund der nahtlosen Integration zwischen ...
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
Measuring the effectiveness of e-commerce Web sites
(Butterworth-Heinemann, 2001)
E-Commerce and V-Business: Business Models for Global Success 2001
Successfully conducting business on the Internet calls for new marketing paradigms that meet the requirements of the unique combination of its inherent characteristics: electronic markets, technological platform, and ...
04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift