Managing High Variety: How to Overcome the Mass Confusion Phenomenon of Customer Co-Design

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Autor:innen
Piller, Frank
Koch, Michael
Möslein, Kathrin
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2003
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the 3rd Annual Conference on "Managing through variety: The European style?"
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
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Programmiersprache
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
The idea of integrating users into the design and production process is a promising strategy for companies being forced to react to the growing individualization of demand. While there is a huge amount of managerial literature on manufacturing and information systems for mass customization, research on the role of the customer within the co-design process is rare. However, customers face new uncertainties and risks when purchasing a customized good. We discuss these risks and provide a new approach to address these problems based on personalization and collaboration. We will analyze how personalization of the co-design process and collaboration of users within communities can render (mass) customization more efficient. Our objective is to set a research agenda in the field of user interaction with toolkits for customer co-design.
Schlagwörter
Virtual Communities, CRM
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
3rd Annual Conference on "Managing through variety: The European style?"
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
PILLER, Frank, Michael KOCH, Kathrin MÖSLEIN und Petra SCHUBERT, 2003. Managing High Variety: How to Overcome the Mass Confusion Phenomenon of Customer Co-Design. In: Proceedings of the 3rd Annual Conference on „Managing through variety: The European style?“. 2003. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2976