Legal Requirements for the Personalization of Commercial Internet Applications in Europe

Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
2006
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
201-221
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Taylor & Francis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Most e-commerce applications require the collection and storing of information about customers. As a consequence, the performed transactions involve legal issues. For three years, the authors have been involved in a project that studies the potentials of personalization of e-commerce systems from the particular angle of SMEs. The paper picks up a couple of scenarios that many e-commerce vendors face when implementing personalization on their Web sites. The specific focus of the discussion is the legal use of costumer profiles for e-commerce applications. Since most legal issues are difficult to understand for non-lawyers the paper makes use of a case study, which shows explicitly what e-commerce vendors need to keep in mind when implementing personalization on their Web sites.
Schlagwörter
Personalisierung
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1091-9392
1054-1721
1532-7744
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra, Mathias KUMMER und Uwe LEIMSTOLL, 2006. Legal Requirements for the Personalization of Commercial Internet Applications in Europe. Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce. 2006. Bd. 2006, S. 201–221. DOI 10.26041/fhnw-2997. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-2997