Legal Issues of Personalized E-Commerce Applications

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Autor:innen
Schubert, Petra
Kummer, Mathias
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2004
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS 2004)
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
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Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
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Auflage
Version
Programmiersprache
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Using electronic media for interaction with customers enables enterprises to integrate customer activity and knowledge about customers resulting in a high-quality relationship thus turning buying processes more efficient. In this paper we review the basics of personalization - how it works, where it can be used (the applications) and what makes it work (the enablers). Our discussion is structured around the four steps of the customer profile life cycle: modelling customer profiles, data input, data processing, and information output.
Schlagwörter
Personalisierung
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
European Conference on Information Systems (ECIS 2004)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra, Mathias KUMMER und Uwe LEIMSTOLL, 2004. Legal Issues of Personalized E-Commerce Applications. In: Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS 2004). 2004. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3092