MRO Procurement for Business Customers: A Longitudinal Case Study Analysis

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Autor:innen
Schubert, Petra
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2006
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Proceedings of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS)
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
1877-1886
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Buero-Fuerrer is a company that decided to implement a modern e-procurement solution for B2B customers in the industry of office supplies. The company was looking for an e-commerce software solution for the seamless integration of the procurement process for its business customers. The main objective was the development of a customized software solution which would have a major impact on customer retention and the way procurement processes were handled. Buero-Fuerrer can be called as visionary regarding the consequent implementation of its e-strategy. What was originally seen as a challenge and "nice to have" venture is now the preferred sales channel and an absolute key to market success. Without an e-shop, Buero-Fuerrer would not have managed to become number one in the Swiss B2B stationary market.
Schlagwörter
Case Study, E-Business
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
Americas Conference on Information Systems (AMCIS)
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Unbekannt
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
SCHUBERT, Petra, 2006. MRO Procurement for Business Customers: A Longitudinal Case Study Analysis. In: Proceedings of the Americas Conference on Information Systems (AMCIS). 2006. S. 1877–1886. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-3112