Göldi, Susan

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Göldi
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Susan
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Göldi, Susan

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  • Publikation
    Increasing student engagement with COIL Padlet
    (Universitat Politècnica de València, 2023) Miller, Barbara Therese; Göldi, Susan; Lin, Meng Hsien (Jenny) [in: HEAd’23 proceedings]
    Student engagement undoubtedly deserves attention and time of lecturers and researchers. This paper aims to showcase how to increase the engagement of international marketing students with a simple, technology-enhanced course addition based on an online bulletin board (Padlet) collaboration between two universities in different continents. This conceptual paper provides (a) for other educators a case study, detailing the efficient collaboration of two lecturers in different universities for a joint course design; and (b) for researchers some initial data of increased student engagement.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Modelling Transformation of Corporate Communications in the Digital Age
    (Springer, 2021) Göldi, Susan; Kraft, Corin; Vitacco, Jacqueline; Gerber, Aurona; Hinkelmann, Knut [in: Society 5.0 2021. First International Conference, Society 5.0 2021. Virtual event, June 22-24, 2021. Revised selected papers]
    This article provides a brief overview on transformative trends in corporate communications based on a literature review. Furthermore, it presents a framework model on how to transform corporate communications in the digital age. The model is based on a grounded theory approach derived in a field study completed in 2015, which claims that more heterarchical structures in corporate communications are needed. In a subsequent project, the model is tested in an ongoing exploratory study. Based on the learnings from the two studies, we suggest a new model on how to organize corporate communications in the digital age. At the center of the new model are written and audio-visual content, created by associates in a collaborative process and supported by the organization.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Multimodale Schreibkompetenz für die Suchmaschinenoptimierung
    (hep, 2020) Göldi, Susan; Zachlod, Cécile; Aebi, Adrian; Göldi, Susan; Weder, Mirjam [in: Schrift - Bild - Ton. Beiträge zum multimodalen Schreiben in Bildung und professioneller Kommunikation]
    Beim Suchen und Finden per organische Suche indexiert die Suchmaschine - meistens Google - die Inhalte des World Wide Web und ruft bei einer Suchanfrage ihren eigenen Index mit Informationen ab, die sie an gewissen Textstellen gesammelt hat. Massnahmen, welche die Suchmaschine beim Indexieren unterstützen und eine Verbesserung im Ranking bewirken, werden als Search Engine Optimization (SEO, Suchmaschinenoptimierung) bezeichnet. In der Corporate Communication, in der Wissenschaftskommunikation, in der Aus- und Weiterbildung an Hochschulen ergeben sich auf Grund dieser Ausganganlage neue Anforderungen in Bezug auf Schreibkompetenzen: Schreibende müssen zunehmend fähig sein, ihre Texte online-gerecht und SEO-optimiert zu verfassen. Der Buchbeitrag gibt einen Überblick zur für Autorinnen und Autoren relevanten Literatur zur SEO-Optimierung von Texten. Die drei wichtigsten Strategien zum Schreiben für Online-Medien mit Blick auf Suchmaschinen werden erläutert.
    04B - Beitrag Konferenzschrift