Göldi, Susan
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Video tutorials as academic writing and research support for students of international business
2020, Staley, Larssyn, Göldi, Susan, Nikoulina, Anya
Several studies have made claims for the positive effects of the use of multimedia in education; however, there is a lack of systematic and comparable research, especially when it comes to video tutorials. Research also points to a difficulty in forming a strong conclusion when it comes to their effectiveness. This study evaluates the use and benefits of short screencast video tutorials, produced with Camtasia and published on YouTube, in preparing students for research-based writing assignments. The study employs a multi-method research design, comprising of analysis of video-tutorial viewership data from YouTube and a student questionnaire (n=76) on perceived benefits of these video tutorials. Both the data on how the tutorials are used as well as the questionnaire responses enable us to highlight which aspects of these tutorials positively affect the learning process, and importantly, how such tutorials should be adapted to be more useful. Findings indicate that the use of such tutorials is more dependent on the type of information (e.g. theory, instructions or examples) in the tutorials, than their length (within the range of three to six minutes) and that, novice, introductory-level students received greater benefit from the tutorials than more advanced, academic writing and research students.
Mit Social Media lernen: Potenziale & Erfolgskriterien
2014, Konrad, Jonas, Göldi, Susan, Dörhöfer, Steffen
Patienteninformation und Krankenhausreputation
2017, Eichmüller, Andrea, Helbling, Thomas, Heuss, Sabina, Göldi, Susan
Die Digitalisierung macht auch vor Patientinnen und Patienten nicht halt. 2017 zählt das Internet zu den meistgenutzten Informationsquellen bei der Recherche zu Gesundheitsthemen. Bei der Krankenhauswahl sind nach wie vor die Empfehlungen der Zuweisenden, die Reputation und Mundpropaganda entscheidend, wobei sich diese zunehmend in die digitale Welt verlagern.
Wie gelingt Kollaboration? Ein Transformationsrahmen für die Unternehmenskommunikation
2015-11-04, Waldau, Martin, Göldi, Susan
Die Verfügbarkeit von Technologie zur computergestützten Kommunikation ist keine hinreichende Entstehungsbedingung virtueller Gemeinschaften. Die Zusammenarbeit unter den Mitarbeitenden über soziale Medien bleibt trotz innovativer Infrastruktur oft bescheiden und stellt die Organisation vor Herausforderungen. Auch der Nutzen von sozialen Medien im Unternehmensalltag lässt sich schwer nachweisen. Ein Modell, das Mitarbeitende in den Mittelpunkt stellt, zeigt, wie man Partizipation fördern kann.