Girard, Simone
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Projekt
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Berufsbeschreibung
Nachname
Vorname
Name
Suchergebnisse
Leicht verständliche Sprache in Verwaltung und Behörden
2019, Girard, Simone, Parpan-Blaser, Anne, Lichtenauer, Annette, Antener, Gabriela
UK und Leichte Sprache – voll easy oder doch etwas kompliziert?
2018-09-07, Antener, Gabriela, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette
Empowerment durch Leichte Sprache
2018, Antener, Gabriela, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette
Barrierefreie Behördenkommunikation. Mit Leichter Sprache die Partizipation im Erwachsenenschutz(verfahren) fördern?
2018, Parpan-Blaser, Anne, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette, Antener, Gabriela
Behördenkommunikation leicht verständlich und inhaltlich korrekt
2019, Parpan-Blaser, Anne, Girard, Simone, von Fellenberg, Monika, Lichtenauer, Annette, Antener, Gabriela
Mit Leichter Sprache die Partizipation fördern – Potenziale und Herausforderungen von Leichte Sprache Texten in der Behördenkommunikation
2018-07-10, Lichtenauer, Annette, Girard, Simone
Potenziale Leichter Sprache zur Partizipation Betroffener im Verfahren auf Anordnung einer erwachsenenschutzrechtlichen Massnahme
2018, Parpan-Blaser, Anne, von Fellenberg, Monika, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette, Antener, Gabriela
Was ist leicht, was ist schwer zu lesen und zu verstehen – interdisziplinäre Perspektiven, Methoden und Desiderate
2018-09-14, Girard, Simone, Lichtenauer, Annette
Leichte Sprache im Erwachsenenschutz: eine Möglichkeit Kommunikationsbarrieren abzubauen und zu verhindern, dass «man sich verkantet»
2018, Lichtenauer, Annette, Antener, Gabriela, Parpan-Blaser, Anne, Girard, Simone
Participation by hard-of-hearing students in integration classrooms: Facets of interactional competence
2018, Girard, Simone
A growing number of deaf and hard-of-hearing students attend regular classrooms where they face specific opportunities and challenges concerning their participation. This book focuses on plurilingual (spoken and sign language) adolescents in partial integration, who are supported by a teaching assistant in the spoken language classrooms. How does the presence of an assistant shape the students’ participation and the overall classroom interaction? How do the students design their engagement in classroom activities and how do they negotiate their hearing and understanding, which are particularly at risk for them? Managing these tasks calls for the participants’ interactional competence, which is observed on the basis of their multimodal practices including verbal and non-verbal resources.