Leimstoll, Uwe

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Organisationseinheiten
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Nachname
Leimstoll
Vorname
Uwe
Name
Leimstoll, Uwe

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  • Publikation
    Legal Requirements for the Personalization of Commercial Internet Applications in Europe
    (Taylor & Francis, 2006) Schubert, Petra; Kummer, Mathias; Leimstoll, Uwe [in: Journal of Organizational Computing and Electronic Commerce]
    Most e-commerce applications require the collection and storing of information about customers. As a consequence, the performed transactions involve legal issues. For three years, the authors have been involved in a project that studies the potentials of personalization of e-commerce systems from the particular angle of SMEs. The paper picks up a couple of scenarios that many e-commerce vendors face when implementing personalization on their Web sites. The specific focus of the discussion is the legal use of costumer profiles for e-commerce applications. Since most legal issues are difficult to understand for non-lawyers the paper makes use of a case study, which shows explicitly what e-commerce vendors need to keep in mind when implementing personalization on their Web sites.
    01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
  • Publikation
    Legal Issues of Personalized E-Commerce Applications
    (2004) Schubert, Petra; Kummer, Mathias; Leimstoll, Uwe [in: Proceedings of the European Conference on Information Systems (ECIS 2004)]
    Using electronic media for interaction with customers enables enterprises to integrate customer activity and knowledge about customers resulting in a high-quality relationship thus turning buying processes more efficient. In this paper we review the basics of personalization - how it works, where it can be used (the applications) and what makes it work (the enablers). Our discussion is structured around the four steps of the customer profile life cycle: modelling customer profiles, data input, data processing, and information output.
    04B - Beitrag Konferenzschrift
  • Publikation
    Rechtliche Implikationen der Personalisierung
    (Fachhochschule beider Basel (FHBB), Institut für angewandte Betriebsökonomie (IAB), 2003) Kummer, Mathias; Schubert, Petra; Leimstoll, Uwe
    Aktuelle Untersuchungen kommen häufig zum Ergebnis, dass der Internetauftritt vieler Unternehmen nicht den rechtlichen Anforderungen entspricht, die aus juristischer Sicht an öffentlich zugängliche Websites zu stellen sind. Dies mag aus der Diskrepanz zwischen einer marketingorientierten und einer juristisch geleiteten Sichtweise resultieren. Aus der Sicht des Marketing sollen dem Besucher einer Website nämlich nur die wichtigsten Informationen angeboten werden, um die Site übersichtlich und leicht bedienbar zu halten. Aus der Sicht des Juristen hingegen erfordert die Publikation von Inhalten im Internet eine Reihe begleitender Informationen über das Unternehmen, die Produkte und vor allem über den Umgang mit Kundendaten. Die vorliegende Broschüre beschreibt, welche Massnahmen wirklich wichtig sein können, um eine Website den rechtlichen Anforderungen entsprechend zu gestalten, ohne sie zu überladen.
    05 - Forschungs- oder Arbeitsbericht