Boser Hofmann, Lukas
Lade...
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Boser Hofmann
Vorname
Lukas
Name
Boser Hofmann, Lukas
7 Ergebnisse
Suchergebnisse
Gerade angezeigt 1 - 7 von 7
- PublikationHow the influenza pandemic 1918/19 affected teacher education and schools in several ways. A case study from Switzerland(Taylor & Francis, 15.08.2023) Staub, Kaspar; Boser Hofmann, Lukas [in: Paedagogica Historica]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationRezension zu 1918 in Bildung und Erziehung. Traditionen, Transitionen und Visionen herausgegeben von Andrea De V incenti, Norbert Grube und Andreas Hoffmann-Ocon(Schweizerische Gesellschaft für Bildungsforschung, 2021) Boser Hofmann, Lukas [in: Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationRezension zu The Battle of the Standards von Peter Kramper(Klinkhardt, 2021) Boser Hofmann, Lukas [in: Bildungsgeschichte. International Journal for the Historiography of Education]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationRezension zu "Der Kalte Krieg in den Schweizer Schulen. Eine kulturgeschichtliche Analyse" von Nadine Ritzer(2021) Boser Hofmann, Lukas [in: Berner Zeitschrift für Geschichte]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationRezension zu Surman, Jan: Universities in Imperial Austria 1848–1918(Cambridge University Press, 2020) Boser Hofmann, Lukas [in: History of Education]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationNations and Numbers: Elementary Mathematics Education as a Nationalizing Tool(Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, 2020) Boser Hofmann, Lukas [in: Croatian Journal of Education]One of the central elements of the nation-building process in the 19th century was the attempt to homogenize the citizenry, i.e., to fabricate national citizens. Besides the military and church, schools were considered to be the main agencies capable of achieving this national homogenization. In this paper, focusing on the education in Switzerland and France, I argue that elementary mathematics education was also used for this particular purpose. I make the case that throughout the 19th century mathematics education became a way to familiarize the people with a standardized language – a language that was supposed to help them master their specific social, cultural, and political realities.01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
- PublikationRezension zu Lüscher Liselotte: Von der Sekundarschule zur Gesamtschule?(2020) Boser Hofmann, Lukas [in: Berner Zeitschrift für Geschichte]01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift