Wesselmann, Katharina

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Wesselmann
Vorname
Katharina
Name
Wesselmann, Katharina

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 8 von 8
  • Publikation
    Schlüssel zur Mehrsprachigkeit: Das neue Fach Lingua Latein
    (29.03.2016) Wesselmann, Katharina
    06 - Präsentation
  • Publikation
    Aurea Bulla. Latein, Mehrsprachigkeit, Kulturgeschichte
    (2016) Wesselmann, Katharina; Müller, Martin; Gutierrez, Rolf; Netti, Adele [in: Lehrbuch Lingua Latein]
    Das Fach Lingua Latein wird im Schuljahr 2016/17 in den Kantonen Basel-Stadt und Basel-Landschaft eingeführt. Ziel ist, Schülerinnen und Schülern, sprachliche Basiskompetenzen zu vermitteln. Das Vergleichen nimmt in dem neuen Schulfach eine noch wichtigere Rolle ein als im traditionellen Lateinunterricht. Im Sinne der Mehrsprachigkeitsdidaktik werden konsequent Gemeinsamkeiten und Differenzen mit anderen Sprachen herausgearbeitet – auch mit den Herkunftssprachen der Lernenden. Sprachwissen und Lesestrategien werden eingesetzt, um sich in Fremdsprachen zurechtzufinden.
    99 - Sonstiges
  • Publikation
    Se non è vero: On the use of untrue stories in Herodotus
    (2016) Wesselmann, Katharina; Hau, Lisa; Ruffell, Ian [in: Truth and History in the Ancient World. Pluralizing the Past]
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
  • Publikation
    No Future? Possibilities and Permanence in Herodotus’ Histories
    (De Gruyter, 2016) Wesselmann, Katharina; Lianeri, Alexandra [in: Knowing Future Time In and Through Greek Historiography]
    Every character in Herodotus – every individual, city, or people – has a future, owing to the rather banal fact that every story has an ending which at some point in the narrative has not yet happened and therefore is ‘future’. While this is the case in practically all narrative texts, Herodotus is in the special habit of pointing out the endings of his micro-stories long before they actually happen. Apart from these ‘actual’ futures of the protagonists, which, from the narrator’s point, lie in the past, there are less obvious cases of future in the Histories, such as the characters’ possible future that does not happen, and the future outside the narrative, for example Herodotus’ Athenian readers’ future. Added to that is another temporality which I will call ‘mythical’ – in the sense of a traditional pattern of events: in the Histories, the same stories, or very similar ones, seem to be happening again and again, only to different people. When this is the case, there can be no concept of future in a progressive sense, no true change or perfectibility. Instead, we have permanence, something like an ‘eternal return of the same’, a perpetuum mobile with variations and changing personnel that nevertheless in its entirety consists of a continuous system of plot rules. While the actors are exchanged, the play stays much the same.
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift
  • Publikation
    Lateinunterricht Das Heute verstehen
    (Neue Zürcher Zeitung, 30.10.2015) Manno, Giuseppe; Wesselmann, Katharina [in: Neue Zürcher Zeitung]
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    Latein auf neuen Wegen – das neue Fach Lingua Latein
    (Aargauischer Lehrerinnen- und Lehrerverband (alv), 01.09.2015) Wesselmann, Katharina [in: Schulblatt Aargau/Solothurn]
    01B - Beitrag in Magazin oder Zeitung
  • Publikation
    06 - Präsentation