Müller Lindeque, Susanne

Lade...
Profilbild
E-Mail-Adresse
Geburtsdatum
Projekt
Organisationseinheiten
Berufsbeschreibung
Nachname
Müller Lindeque
Vorname
Susanne
Name
Müller Lindeque, Susanne

Suchergebnisse

Gerade angezeigt 1 - 2 von 2
  • Publikation
    Reporting Progress: Opportunities, Challenges, and Ways Forward in the Use of Indicators for ESD
    (01.08.2009) Müller Lindeque, Susanne
    This document details the processes and outcomes of an invitational workshop entitled Reporting progress: opportunities, challenges and ways forward in the use of ESD indicators in England and Germany (2009). Hosted by FU Berlin in February 2009, this follow-up event on Education for Sustainable Development indicators invited stakeholders From England and Germany to discuss and examine developments since an earlier seminar in 2006, hosted by the University of Bath. Participants at both events included representatives of the government, HE and NGO sectors; in particular, policy-makers, researchers and academics as well as representatives From user groups of ESD indicators in the formal and informal educational sectors. Bormann, I., Scott, W., Reid, A., Müller, S. (2009). Reporting Progress: Opportunities, Challenges, and Ways Forward in the Use of Indicators for ESD Berlin: FU; Bath: University of Bath.
    99 - Sonstiges
  • Publikation
    Indikatoren einer Bildung für nachhaltige Entwicklung
    (27.11.2007) Müller Lindeque, Susanne
    Gegenwärtig kann auf der einen Seite die Entwicklung von Indikatoren einer Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) und auf der anderen die Entwicklung von Kompetenzen für Bildung für nachhaltige Entwicklung beobachtet werden. Beide Prozesse verlaufen vorwiegend parallel, obgleich davon ausgegangen werden kann, dass erstens beide Prozesse ähnliche Herausforderungen mit sich bringen und sie sich zweitens letztendlich in der Phase der Einführung und Umsetzung gegenseitig beeinflussen. Nikel, J., Müller, S., 2007. Indikatoren einer Bildung für nachhaltige Entwicklung. In: Bormann, I., de Haan., G. (Hrsg.). Kompetenzen der Bildung für nachhaltige Entwicklung. Operationalisierung, Messung, Rahmenbedingungen, Befunde. Wiesbaden: VS Verlag, S. 233-251.
    04 - Beitrag Sammelband oder Konferenzschrift