The neglected grass root adoption of mobile phones as learning tools in resource-limited settings. A study from advanced midwifery education in KwaZulu-Natal, South Africa

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
29.06.2013
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04B - Beitrag Konferenzschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Durban
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
Background/rationale: Many mhealth and mlearning interventions fail, because they adopt a techno-centric view and ignore the local context. To address this, the present study investigated the 'organic' adoption and educational usage of mobile phones by health workers in rural health settings. Methods: A qualitative study was conducted interviewing nursing/advanced midwifery students, facilitators and nursing managers from rural, resource-constrained regions in the province of KwaZulu-Natal, South Africa. Content analysis used the concepts of Community of Inquiry theory as 'a priori-constructs'. Results: The research revealed a number of unexpected learning and teaching practices - based on the grass-root adoption of mobile phone functions and in particular social apps. These practices involved cognitive, teaching and social presence as well as reflective practice and enabled rich educational experiences - according to the Community of Inquiry Theory.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
330 - Wirtschaft
005 - Computer Programmierung, Programme und Daten
Projekt
Veranstaltung
South African Association of Health Educationalists Conference
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
27.06.2013
Enddatum der Konferenz
29.06.2013
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review des Abstracts
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
PIMMER, Christoph, Urs GRÖHBIEL, Fiona WALTERS, Sebastian LINXEN und Jennifer CHIPPS, 2013. The neglected grass root adoption of mobile phones as learning tools in resource-limited settings. A study from advanced midwifery education in KwaZulu-Natal, South Africa. In: South African Association of Health Educationalists Conference. Durban. 29 Juni 2013. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/9381