Sprachen- und fächerübergreifende curriculare Ansätze im Fremdsprachenunterricht in der Schweiz, Curricula in zwei Bildungsregionen und Resultate aktueller empirischer Studien in der Deutschschweiz

dc.accessRightsAnonymous*
dc.audienceScienceen_US
dc.contributor.authorManno, Giuseppe
dc.contributor.authorEgli, Mirjam
dc.date.accessioned2020-03-16T10:02:09Z
dc.date.available2020-03-16T10:02:09Z
dc.date.issued2018
dc.description.abstractIn Switzerland, the reform of the foreign language curriculum initiated by the Swiss conference of cantonal ministers of education, as a part of a larger project of harmonization of the Swiss school system HarmoS, expects that all learners will be able to communicate in two foreign languages at a comparable level at the end of compulsory school (9th grade). The most important measure consisted in advancing the start of the first foreign language to the third grade and of the second foreign language to the fifth grade. The paper presents this curricular reform developed on the grounds of a general framework of languages with a particular focus on cross-linguistic and across grade-levels coherence as well as a synthesis of the results of the first empirical studies measuring the efficiency of the new model.en_US
dc.description.urihttps://www.dgff.de/publikationen/zff/ausgabe/band-29-heft-2-2018/aufsaetze/sprachen-und-faecheruebergreifende-curriculare-ansaetze-im-fremdsprachenunterricht-in-der-schweiz-curricula-in-zwei-bildungsregionen-und-resultate-aktueller-empirischer-studien-in-der-deutschschweizen_US
dc.identifier.issn0939-7299
dc.identifier.urihttps://irf.fhnw.ch/handle/11654/30841
dc.issue2en_US
dc.language.isode_CHen_US
dc.publisherSchneider Verlag Hohengehrenen_US
dc.relation.ispartofZeitschrift für Fremdsprachenforschungen_US
dc.subjectCurriculumen_US
dc.subjectFremdsprachenerwerben_US
dc.subjectMehrsprachigkeiten_US
dc.titleSprachen- und fächerübergreifende curriculare Ansätze im Fremdsprachenunterricht in der Schweiz, Curricula in zwei Bildungsregionen und Resultate aktueller empirischer Studien in der Deutschschweizen_US
dc.type01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
dc.volume29en_US
dspace.entity.typePublication
fhnw.InventedHereYesen_US
fhnw.IsStudentsWorknoen_US
fhnw.PublishedSwitzerlandNoen_US
fhnw.ReviewTypeAnonymous ex ante peer review of a complete publicationen_US
fhnw.affiliation.hochschulePädagogische Hochschulede_CH
fhnw.affiliation.institutInstitut Primarstufede_CH
fhnw.pagination217-243en_US
fhnw.publicationOnlineJaen_US
fhnw.publicationStatePublisheden_US
relation.isAuthorOfPublication93a6a93b-11e5-4fec-ba01-ef7ef807f789
relation.isAuthorOfPublicationbcde704e-9967-4f2b-8eaa-5c2d4f8bb8b8
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery93a6a93b-11e5-4fec-ba01-ef7ef807f789
Dateien