On the origin of the understanding of time, speed, and distance interrelations

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:innen
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
02/2012
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Infant Behavior and Development
Themenheft
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
35
Ausgabe / Nummer
1
Seiten / Dauer
22-28
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Elsevier
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
We examined 18- and 24-month-old infants’ sensitivity to the functional relationships between time, speed, and distance. The task included a train moving first visibly and then into a tunnel. The movement of the train was always accompanied by a train-characteristic sound signalling the travel duration. After the train concluded its travel, infants were requested to search for it in two possible locations inside the tunnel. Infants’ reaching and head turn behavior indicated that 24-month-olds were sensitive to time–speed–distance interrelations, while 18-month-olds showed no such understanding. Reducing occlusion duration (by shortening the tunnel's length) revealed an increase in 18-month-olds’ reaching and anticipatory head turns. Results are discussed in terms of the developmental course of the understanding of time–speed–distance interrelations and the strength of infants’ representations.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
150 - Psychologie
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
1879-0453
0163-6383
1934-8800
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MÖHRING, Wenke, Trix CACCHIONE und Evelyn BERTIN, 2012. On the origin of the understanding of time, speed, and distance interrelations. Infant Behavior and Development. Februar 2012. Bd. 35, Nr. 1, S. 22–28. DOI 10.1016/j.infbeh.2011.09.008. Verfügbar unter: https://irf.fhnw.ch/handle/11654/33622