Reporting Progress: Opportunities, Challenges, and Ways Forward in the Use of Indicators for ESD

Vorschaubild nicht verfügbar
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
01.08.2009
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
99 - Sonstiges
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This document details the processes and outcomes of an invitational workshop entitled Reporting progress: opportunities, challenges and ways forward in the use of ESD indicators in England and Germany (2009). Hosted by FU Berlin in February 2009, this follow-up event on Education for Sustainable Development indicators invited stakeholders From England and Germany to discuss and examine developments since an earlier seminar in 2006, hosted by the University of Bath. Participants at both events included representatives of the government, HE and NGO sectors; in particular, policy-makers, researchers and academics as well as representatives From user groups of ESD indicators in the formal and informal educational sectors. Bormann, I., Scott, W., Reid, A., Müller, S. (2009). Reporting Progress: Opportunities, Challenges, and Ways Forward in the Use of Indicators for ESD Berlin: FU; Bath: University of Bath.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
370 - Erziehung, Schul- und Bildungswesen
Projekt
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Unbekannt
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
MÜLLER LINDEQUE, Susanne, 2009. Reporting Progress: Opportunities, Challenges, and Ways Forward in the Use of Indicators for ESD. 1 August 2009. Verfügbar unter: http://hdl.handle.net/11654/13606