Hearing-impaired adolescents in a regular classroom: on the embodied accomplishment of participation and understanding
Lade...
Autor:innen
Pekarek Doehler, Simona
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2012
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
04A - Beitrag Sammelband
Herausgeber:innen
Egbert, Maria
Deppermann, Arnulf
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Hearing Aids Communication: Integrating Human Interaction, Technology and Audiology to Improve Hearing Technology Use
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
Ausgabe / Nummer
Seiten / Dauer
76-89
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlag für Gesprächsforschung
Verlagsort / Veranstaltungsort
Mannheim
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
In schools for adolescents with co-enrollement, students with hearing impairment are instructed together with normal hearing students. To help the students with hearing disability, a teaching assistant is employed. This chapter explores the interactional organization of such a classroom during a phase where one of the hearing impaired students solicits the assistant’s help. The analysis reveals how the student handles two conflicting constraints. On the one hand, he needs to mobilize the assistant’s attention to solve his understanding problem, on the other hand this action needs to be launched in such a way that the ongoing plenary teaching activity can continue simultaneously. Given the difficulties in achieving intersubjectivity under these conditions, the authors recommend that teaching assistants employed to help with integration of hearing impaired students should have sign language competence.
Schlagwörter
hearing-impairement, integration/inclusion, participation, classroom
Fachgebiet (DDC)
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
978-3-936656-40-4
ISSN
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Nein
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
GIRARD, Simone und Simona PEKAREK DOEHLER, 2012. Hearing-impaired adolescents in a regular classroom: on the embodied accomplishment of participation and understanding. In: Maria EGBERT und Arnulf DEPPERMANN (Hrsg.), Hearing Aids Communication: Integrating Human Interaction, Technology and Audiology to Improve Hearing Technology Use. Mannheim: Verlag für Gesprächsforschung. S. 76–89. ISBN 978-3-936656-40-4. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-1319