Project-Based Learning in Mini-Companies. Student Perceptions of "Young Enterprise Switzerland"

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Publikationsdatum
02/2015
Typ der Arbeit
Studiengang
Typ
01 - Zeitschriftenartikel, Journalartikel oder Magazin
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Journal of Business Administration and Education
Themenheft
DOI der Originalpublikation
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Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
7
Ausgabe / Nummer
2
Seiten / Dauer
127-157
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
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Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
This paper analyzes how involved students retrospectively evaluate the participation in mini-companies in Swiss higher secondary schools. These mini-companies are entrepreneurial projects situated in the field of business education, which require real investments and active marketing measures on a small scale. The cross-sectional study is based on a survey concerning the Company Program of "Young Enterprise Switzerland" (YES). The theoretical framework has been derived from a discussion of different pedagogical concepts of project learning. The analysis is guided by a structural equation modelling approach. Overall, the data show a high level of expected benefits. These expectations correspond with a positive assessment of cooperative efforts during the project and with positive views concerning the social function of entrepreneurship for the public weal.
Schlagwörter
Fachgebiet (DDC)
Projekt
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Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
Sprache
Deutsch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Keine Begutachtung
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
QUESEL, Carsten, Guido MOSER und Susanne BURREN, 2015. Project-Based Learning in Mini-Companies. Student Perceptions of „Young Enterprise Switzerland“. Journal of Business Administration and Education. Februar 2015. Bd. 7, Nr. 2, S. 127–157. DOI 10.26041/fhnw-211. Verfügbar unter: https://doi.org/10.26041/fhnw-211