National unity in cultural diversity: how national and linguistic identities affected Swiss language curricula (1914–1961)
Lade...
Autor:innen
Giudici, Anja
Autor:in (Körperschaft)
Publikationsdatum
2017
Typ der Arbeit
Studiengang
Sammlung
Typ
01A - Beitrag in wissenschaftlicher Zeitschrift
Herausgeber:innen
Herausgeber:in (Körperschaft)
Betreuer:in
Übergeordnetes Werk
Paedagogica Historica
Themenheft
DOI der Originalpublikation
Link
Reihe / Serie
Reihennummer
Jahrgang / Band
53
Ausgabe / Nummer
1-2
Seiten / Dauer
137-154
Patentnummer
Verlag / Herausgebende Institution
Taylor & Francis
Verlagsort / Veranstaltungsort
Auflage
Version
Programmiersprache
Abtretungsempfänger:in
Praxispartner:in/Auftraggeber:in
Zusammenfassung
By the end of the nineteenth century, the relationship between the state, language and schooling had become extremely close: a state was supposed to be “national”, and a real nation was supposed to be monolingual. This paper discusses the theory from the perspective of a multilingual state: Switzerland. In the 1914–1945 period the Swiss state’s multilingualism became part of the Swiss national identity and learning another national language became a matter of patriotic education. However, this new conception did not affect all curricula in the same manner.
Schlagwörter
Curriculum studies, multilingualism, language policy
Veranstaltung
Startdatum der Ausstellung
Enddatum der Ausstellung
Startdatum der Konferenz
Enddatum der Konferenz
Datum der letzten Prüfung
ISBN
ISSN
0030-9230
1477-674X
1477-674X
Sprache
Englisch
Während FHNW Zugehörigkeit erstellt
Ja
Zukunftsfelder FHNW
Publikationsstatus
Veröffentlicht
Begutachtung
Peer-Review der ganzen Publikation
Open Access-Status
Lizenz
Zitation
Giudici, A., & Grizelj, S. (2017). National unity in cultural diversity: how national and linguistic identities affected Swiss language curricula (1914–1961). Paedagogica Historica, 53(1-2), 137–154. https://doi.org/10.1080/00309230.2016.1229348